Ledningskoordinator
Bostads AB Mimer / Administratörsjobb / Västerås
2025-02-11
Visa alla administratörsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bostads AB Mimer i Västerås I över 100 år har Mimer varit med och byggt Västerås och dess stadsdelar till vad de är idag, och det tänkte vi fortsätta göra i 100 år till, minst. Hos oss präglas arbetet av våra värderingar Omtanke, Nytänkande och Engagemang, men samtidigt av struktur genom hög kvalitet i det vi gör. Vår vision är att skapa hemlängtan och framtidstro. Som medarbetare hos oss kommer du få dina förmågor utmanade och vi kommer hjälpa dig att växa i din roll.
Om rollen I rollen som ledningskoordinator har du personalansvar för två personer och säkerställer att vårt kontor och lager fungerar smidigt och effektivt i vardagen. Du arbetar nära ledningsgruppen med uppgifter som underlättar deras arbete. För att lyckas i rollen behöver du vara prestigelös och flexibel, då arbetsuppgifterna kan variera beroende på var behovet är som störst.
En stor del av arbetet handlar om administration och kräver en hög digital mognad och en förmåga att navigera i det digitala landskapet. Du behöver vara bekväm med att arbeta i flera olika system, identifiera förbättringsområden och ständigt utveckla och effektivisera processer. Du arbetar proaktivt för att effektivisera processer och skapa struktur i ledningsarbetet.
Typiska arbetsuppgifter:
Kontorsansvar: Leda arbetet för att säkerställa att kontor och lager fungerar optimalt.
Administrativa uppgifter: Hantera posthantering, arkivering, dokumenthantering, resebokningar och konferenser, hantering av information utifrån GDPR.
Stöd till styrelsen: Fungera som kontaktperson och hantera administration, inklusive förberedelse av handlingar.
Möteskoordinering: Planera och organisera möten, förbereda agendor, föra mötesanteckningar och följa upp åtgärdspunkter.
Stöd till ledningsgruppen: Samordna och skapa effektivitet i ledningsarbetet.
Inköp och avtalsansvar: Sköta inköp av kontorsmaterial och ansvara för avtal kopplade till kontoret.
Vara med där det händer: Delta vid studiebesök, spadtag, avtackningar och andra viktiga händelser.
Vem söker vi?
Du har en relevant eftergymnasial utbildning, alternativt bred erfarenhet av kvalificerade administrativa uppgifter.
Du navigerar enkelt i det digitala landskapet, anpassar dig snabbt till nya tekniska lösningar.
Du har god kunskap i Office-paketet, arkiveringsregler, diariefunktioner och GDPR.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Du har B-körkort.
Som person är du strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är serviceinriktad, har en lösningsorienterad inställning och trivs med att arbeta nära både ledning och medarbetare. Du är flexibel och kan snabbt anpassa dig till förändringar, samtidigt som du tar ansvar för ditt arbete och driver processer självständigt. Dessutom har du en god samarbetsförmåga och kommunicerar på ett lyhört och konstruktivt sätt. Vi söker dig som är självgående, strukturerad och har en hög administrativ förmåga. Du är trygg i att arbeta digitalt och har erfarenhet av att hantera olika system. För att trivas i rollen behöver du ha en stark servicekänsla, vara lösningsorienterad och ha lätt för att samarbeta med olika funktioner inom organisationen.
Vad vi erbjuder:
En transparent verksamhet där vi har högt i tak och delar idéer, nya tankesätt och uppmuntrar delaktighet.
En träningsretur som innebär att du kan registrera din träning utanför arbetstid och få tillbaka i ledighet.
Subventionerad träning på ett flertal gym här i Västerås.
Fantastiska kollegor som kan, som orkar och som vill göra skillnad varje dag.
En verksamhet med en stark kultur, tydliga värderingar och en förankrad vision.
Möjligheten att få vara med och utveckla en hel stad - vårt Västerås!
Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor här i Västerås. Vi arbetar på ett aktivitetsbaserat kontor med möjlighet till hybridarbete. Tillträde sker så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Sista ansökningsdagen är den 12 mars.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bostads AB Mimer (org.nr 556019-3384),
http://www.mimer.nu/ Jobbnummer 9157816