Ledningsassistent till Lohmann & Rauscher
The Pace / Ekonomiassistentjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos The Pace i Lund,
Malmö,
Borås,
Mölndal,
Partille eller i
hela Sverige Om rollen
Varje enskild medarbetare på Lohmann & Rauscher arbetar för ett gemensamt mål: att främja och bevara våra medmänniskors hälsa. Företaget är en internationellt ledande leverantör av framtidsorienterade medicin- och hygienprodukter av högsta kvalitet.
Som ledningsassistent kommer du framförallt att avlasta företagets Director, Western europé, Johan som sitter i Göteborg samt medarbetarna på kontoret i Lund.
Publiceringsdatum2017-12-18Dina arbetsuppgifterStötta i mail- och kalenderhantering, samt koordinera möten
Ta fram och förbereda presentationsmaterial i PowerPoint
Enklare ekonomiuppgifter i form av reseräkningar och fakturahantering
Stötta i att sätta ihop och ta fram rapporter
Vara delaktig i förberedelse och genomförande av event och mässor
Hjälpa den svenska organisationen med enklare marknadsuppgifter så som säljstöd, mässmaterial, inbjudningar med mera
Tjänsten är placerad på kontoret i centrala Lund och ledningsassistenten rapporterar till Director Western europé. L har sitt huvudkontor i Tyskland och i Wien. Ledningsassistenten kommer att tillhöra ett team med andra assistenter inom koncernen som nätverkar och delar erfarenhet med varandra samt finns som stöd.
BakgrundVi söker dig som har ca 3-5 års erfarenhet av en bred assistentroll där du tog stort eget ansvar. Det är mycket meriterande om du har en eftergymnasial utbildning och erfarenhet från ett internationellt bolag. Du är van att ha många bollar i luften och att arbeta proaktivt. Du har en god systemvana och mycket goda kunskaper i hela Officepaketet och känner dig bekväm med Excel. All kommunikation sker digitalt. Du talar och skriver svenska obehindrat och behärskar det engelska språket väl då koncernspråket är engelska.
Som person ser vi att du är positiv, självgående och prestigelös. Det är också viktigt att du är servicefokuserad och kommunikativ. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete och gillar att ligga steget före dina kollegor.
Om Lohmann & Rauscher
Företaget L kan blicka tillbaka på över 160 års erfarenheter av förbandsmaterial och medicintekniska produkter - en stolt historia som återspeglas i våra produkter, koncept och tjänster - i deras kvalitet, deras överlägsna funktionalitet och deras terapeutiska effektivitet.
Vårt framgångsrecept under företagets långa historia är också: Att tidigt upptäcka förändringar och trender på hälsomarknaderna och proaktivt integrera dem i vår affärsverksamhet.
Grunden är två välrenommerade och sedan länge etablerade företag: det tyska företaget Lohmann Medical (grundat 1851) och det österrikiska företaget Rauscher (grundat 1899). År 1998 genomfördes den framgångsrika sammanslagningen av dem. Härur utvecklades den starka, internationella företagsgruppen L med huvudkontor i Rengsdorf (Tyskland) och Wien (Österrike). Som globalt verksamt och förgrenat företag hävdar vi oss varje dag framgångsrikt på nytt i den internationella konkurrensen och fortsätter vår internationalisering.
Så ansöker duI den här rekryteringen samarbetar L med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Camilla Lundberg på
camilla.lundberg@wise.se eller telefon 076 525 90 56.
För att ta reda på om du är den vi söker innehåller vår rekryteringsprocess både personlighetstester och intervjuer. Urvalet sker löpande och sista ansökningsdagen är den 10 januari.
Vi ser fram emot att ta emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-10
Ange följande referens när du ansöker: thepace18616
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagThe Pace
AdressThe Pace
Sveavägen 13
10422 Stockholm
KontorsadressSveavägen 13
Jobbnummer 3859872
Observera att sista ansökningsdag har passerat.