Ledigt jobb som HR Mobility Specialist i Göteborg
Experis AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Just nu söker vi på Jefferson Wells en driven person inom HR som vill arbeta som Mobility Specialist inom International Mobility Services hos vår kund, en välkänd aktör inom fordonsindustrin i Göteborg. I uppdraget får du driva, samordna och hantera den internationella uppdragsprocessen för att säkerställa en smidig övergång för anställda och deras familjer som ska på arbete i utlandet eller komma hit till Sverige. Låter det spännande? Välkommen med din ansökan!
Start: Omgående
Uppdrag: Konsultuppdrag på ca 8 månader
Om uppdraget
International Mobility Services (IMS) ansvarar för att tillhandahålla globala mobilitetstjänster och lösningar. IMS fungerar som affärsrådgivare och tillhandahåller global mobilitetsrelaterad administration och expertis för långsiktiga och kortsiktiga internationella uppdrag och konsultativ rådgivning för gränsöverskridande arrangemang. Den globala mobilitetsexpertis du kommer arbeta med omfattar områden som utländsk ersättning, beskattning, social trygghet, pension, global försäkring, omlokalisering, invandring, rättsliga krav etc. Det primära ansvaret för en Mobility specialist är att driva, samordna och hantera den internationella uppdragsprocessen för att säkerställa en smidig övergång för anställda och deras familjer.
Uppdraget kräver nära samarbete och samordning med ett antal intressenter såväl som interna och externa partners (leverantörer) som personal, linjeledning, ekonomi, omlokaliseringsföretag, invandring, skatt, globala försäkringsleverantörer etc.
Ansvarsområden inkluderar men är inte begränsade till:
* Säkerställa att kundens internationella uppdragspolicy och process förstås av alla parter
* Styra och övervaka den internationella uppdragsprocessen
* Fungera som den främsta kontaktpunkten för lösning av problem relaterade till internationella uppdrag
* Övervaka efterlevnad av policy, process och lagar och identifiera potentiella risker.
* Förbered kostnadsberäkningar, beräkna utländska löner och skapa internationella uppdragsavtal.
* Hålla möten med uppdragsgivare för att presentera villkor och tillhandahålla policytolkning och vägledning.
* Ge kontinuerligt stöd till alla intressenter under uppdraget.
* Hantera "gå vidare" -uppgifter, hemtransport och lokaliseringsaktiviteter.
* Ad hoc och svensk specifik administration, t.ex. betalningar, fakturering, rapporter osv.) Och underhåll av mottagarens filer och tillhörande elektroniska data.
* Ge rådgivande råd, expertis och utbildning angående kundens internationella uppdragspolicy, kategorivalg, process- och globala mobilitetsfrågor och / eller lösningar till våra HR-affärspartners.
Vem är det vi söker till rollen som Mobility-specialist?
För att lyckas i denna roll bör du trivas av en snabb, ständigt föränderlig arbetsmiljö där globalt samarbete, komplex problemlösning och samordning är extremt viktigt. Du bör vara process- och detaljorienterad såväl som affärsfokuserad för att bygga och underhålla effektiva relationer och professionella nätverk. Du måste vara en mycket effektiv kommunikatör som är bekväm med känsliga diskussioner och förhandlingar där professionalism, konfidentialitet och integritet är avgörande. Detta är en spännande och utmanande global miljö där ett proaktivt tillvägagångssätt och positivt tänkesätt med service och lösningsfokus är vinnande egenskaper.
Publiceringsdatum2022-01-13Kvalifikationer * Kandidatexamen i personalvetenskap, HR, Business, eller annat relaterat område alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av HR krävs om du inte har utbildning inom området.
* Erfarenhet av att arbeta med global rörlighet
* Flytande svenska och engelska (talar och skriver)
* Förståelse av relationsdatabassystem och molnlösningar
* Office 365 / MS-kontor
* Erfarenhet av att använda tekniska system som SAP (ett plus)
* Meriterande är det om du har egen erfarenhet från att arbeta eller studera utomlands
I rollen är det viktigt att du är bra på att ge rådgivning, och att du är duktig på kommunikation. Du har förmåga att bygga utmärkta kundrelationer och arbeta på alla nivåer och kulturer inom organisationen. Det är viktigt att du är service och lösningsinriktad och har förmåga att arbeta självständigt såväl som en del av ett team för att lösa klienternas problem. Du har stark organisations- och prioriteringskompetens och är process- och detaljorientering. Du är kreativ och flexibel för att hantera komplexa frågor.
Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.
Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Konsultchef Anna Bjellheim på
anna.bjellheim@jeffersonwells.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Temporary
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "578963e4-e2cb-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Jefferson Wells
Jobbnummer 6245209
Observera att sista ansökningsdag har passerat.