Ledigt jobb som controller i Växjö
Experis Finance Huvudkontor / Administratörsjobb / Växjö
2016-01-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ledigt jobb som controller i Växjö" (publicerad 2016-02-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Växjö,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte,
Emmaboda eller i
hela Sverige Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Publiceringsdatum2016-01-05Dina arbetsuppgifterTill vår konsultverksamhet söker vi dig som vill arbeta som controller hos en av våra kunder i Växjö. Vår kund är ett internationellt företag som bedriver utveckling och projektgenomförande inom teknikområdet. Som controller kommer dina arbetsuppgifter att vara:
• Månatlig rapportering och analyser av resultatet till divisionscontroller
• Budget och kvartalsvist prognosarbete
• Löpande bokföring och diverse månatliga körningar i affärssystemet
• Omkostnadsuppföljningar och analyser till avdelningschefer
• Projektuppföljningsmöte med avrapportering från projektledarna och uppdatering av projekten i affärssystemet
• Hantering av terminssäkringar och bankgarantier
• Likviditetsrapporter
• Diverse fakturering och i viss mån hantering av utländsk moms
Uppdraget är på heltid och kommer att pågå under perioden 20160329 - 20170831.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst två års arbetslivserfarenhet utav arbetsuppgifter liknande ovanstående. Har du eftergymnasial utbildning inom ekonomi så är det meriterande. Du är en van datoranvändare och har mycket goda kunskaper i Excel. Du har även goda kunskaper i både svenska och engelska.
Du som person är noggrann, ansvarstagande, organiserad samt serviceinriktad. Du har lätt för att komma in i nya grupper och kan samarbeta med kollegor likaväl som du kan arbeta självständigt. Då arbetet stundtals är ganska stressigt så är det viktigt att du trivs med att jobba i ett högt tempo.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Genom varierande uppdrag kan du bygga upp ett stort kontaktnät och få mycket erfarenhet på kort tid.
Experis är ett företag med starka värderingar, där människan, kunskap och innovation är i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Självklart får du också träningsbidrag av Experis.
Kontaktperson för detta jobbDu söker ovan nämnda tjänst genom att registrera ditt CV på vår hemsida
www.experis.se . Gå sedan in på den aktuella tjänsten och klicka på "ansök" länken. För mer information om jobbet är du välkommen att kontakta Charlotte Gustafsson via tel. 0470-74 55 90. Tillsättningen sker löpande så sök tjänsten så snart du kan.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotte Gustafsson 0470-74 55 90
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2601529
Observera att sista ansökningsdag har passerat.