Lead Accountant
Ps Partner AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ps Partner AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Rollen som Lead Accountant innebär framförallt att utföra månadsbokslut för att säkerställa korrekt och fullständig rapportering, säkerställa att uppgifterna lämnas i tid till skattemyndigheterna och att optimera kassaflödet. Du rapporterar i första hand till Accounting och Finance Manager.
Publiceringsdatum2012-10-06Dina arbetsuppgifter• Ansvarar för månadsbokslut inklusive checklista.
• Säkerställa en korrekt huvudbok.
• Ansvarar för avstämning av balansräkningen.
• Ansvarar för att beräkna inkomstskatt för varje månad och den interna skatterapporteringen.
• Analysera finansiell data och ta fram ledningsrapporter.
• Analys av huvudbokens konton.
• Säkerställa korrekt rapportering enligt US och Swedish GAAP.
• Ansvarar för årsbokslut och årsredovisning.
• Ta fram underlag till externa revisorer.
• Upprätthålla god internkontroll.
• Utveckla rutiner och identifiera förbättringsmöjligheter inom redovisningsområdet.
Kvalifikationer och erfarenhet
• Examen i redovisning och med minst 6 års erfarenhet i liknande befattning.
• Mycket goda kunskaper inom redovisning och bokslutsarbete samt lokal GAAP, US GAAP och SOX.
• Kunskap om både amerikanska och svenska redovisningsnormer.
• Erfarenhet av momsredovisning.
• Omfattande erfarenhet av bokföring, rapportering och finans i ett multinationellt företag.
• Erfarenhet från SAP eller liknande affärssystem.
• Grundläggande förståelse och erfarenhet av att använda Excel.
• Flytande i tal och skrift på svenska och engelska krävs.
Dina personliga egenskaper• Detaljerad och analytisk
• Strävar efter att överträffa mål och förväntningar.
• Lagspelare, stor initiativförmåga och förmåga att slutföra.
• Förmåga att planera, organisera och genomföra sitt arbete i tid.
• Förmåga att arbeta under tidspress och leverera med kvalitet.
• Kunna kommunicera med alla delar i organisationen.
• Väl utvecklade sociala färdigheter.
• Agerar på ett ärligt och trovärdigt sätt och behandlar andra rättvist och öppet.
Tjänsten är på heltid och tillträde sker efter överenskommelse. Initialt kommer du att vara anställd som konsult hos PS Partner och uthyrd till vår kund. Ambitionen är att du kommer att bli anställd direkt hos vår kund.
Så ansöker duDu söker tjänsten via
www.pspartner.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande varför vi gärna ser att vi får din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 28 oktober 2012. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Wadenby på telefon 0723-30 60 61 eller
lena.wadenby@pspartner.se .
Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPS partner AB
AdressPS partner AB
Fabriksgatan 7, Gårda
41250 Göteborg
Jobbnummer 1358938
Observera att sista ansökningsdag har passerat.