Larmtekniker till Tekniska kontoret

Sandvikens kommun, Tekniska kontoret / Tele- och elektronikreperatörsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla tele- och elektronikreperatörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Tekniska kontoret i Sandviken

Välkommen att bygga framtidens Sandviken med oss på Tekniska kontoret!

Vi är hjärtat av kommunens infrastruktur tillsammans skapar vi hållbara lösningar för en attraktiv kommun att leva, verka och bo i. Vi driver utvecklingen för att skapa en plats där människor trivs och företag växer.

Tekniska kontoret äger och hanterar försäljning av kommunens mark och fastigheter. Vi förvaltar och utvecklar parker, gator, skogar och byggnader och tillhandahåller lokaler för kommunens olika verksamheter. Tekniska kontoret är en verksamhet inom Kommunstyrelseförvaltningen.

Vi växer - tillsammans. Tekniska kontoret genomgår nu en organisationsförändring. Vi utökar nu med ett stort antal nya tjänster. Det är en unik möjlighet för dig som vill vara med och forma vår väg framåt.

Bli en del av vårt team:

Möjligheter: Här får du chansen att påverka och forma staden och kommunen
Samhällsnytta: Ditt arbete gör verklig skillnad för våra invånare
Trivsel: du kommer till ett prestigelöst gäng som trivs tillsammans, lyfter och kompletterar varandras kompetenser för att lösa våra uppdrag. Vi gör varandra bättre och har roligt på jobbet.

Våra medarbetare är en viktig tillgång och vi arbetar aktivt för att alla ska må bra till kropp och själ. Sandvikens kommun erbjuder ett också flera personalförmåner som är hälsofrämjande, bland annat:

• friskvårdsbidrag
• hälsofrämjande aktiviteter
• semesterväxling
• extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• personal- och fritidsföreningen Pulsen

Ansök nu och bli en del av vårt team! Tillsammans bygger vi en stad och kommun att vara stolt över.

Publiceringsdatum
2024-08-02

Arbetsuppgifter
Som larmtekniker kommer du att tillhöra en nybildad och erfaren grupp, av totalt tre passageadministratörer och två larmtekniker, som alla kommer att ha ett nära samarbete till enhetens förvaltare. Tillsammans ansvarar ni för att våra hyresgäster får den bästa möjliga larm- och passagelösningen för deras behov. Kommunens fastighetsbestånd består till stor del av skolor, förskolor och omsorgsboenden men vi förvaltar även idrottsanläggningar, kontor och kommersiella fastigheter med mera.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera att:

• Installera, konfigurera och testa larm- och passagesystem hos våra hyresgäster enligt givna specifikationer och säkerhetsstandarder.
• Utföra service, felsökning och förebyggande underhåll på säkerhetsanläggningar, dörrautomatiker samt elektriska- och mekaniska lås för att säkerställa deras optimala prestanda och funktion.
• Platsbesök med ramavtalsentreprenörer vid utökning av säkerhetsanläggningar.
• Ansvara för de arbetsuppgifter som innefattas i rollen som anläggningsskötare brandlarm- och sprinkleranläggning.
• Administrera passagesystem och elektromekaniska låssystem vid behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning, gärna inom el eller teknik. För att lyckas i rollen ser vi att du har goda kunskaper och erfarenheter av svagströmsinstallationer samt goda kunskaper om IT/nätverk. Du innehar utbildning i systemuppbyggnad för brand-, inbrott- och passersystem. Att du dessutom har B-körkort för manuellt växlad bil samt förmåga att uttrycka dig väl i det svenska språket, tal som skrift, ser vi som en självklarhet.

Har du även flerårig arbetslivserfarenhet av att arbeta som säkerhets- alternativt larmtekniker så anses det meriterande. Vi använder oss av ARX säkerhetssystem så om du sedan tidigare har utbildning i deras larm/passersystem, både administrativ och installationsutbildning, så är det meriterande för tjänsten. Likaså med utbildning anläggningsskötare brand och/eller sprinkler. Vi hoppas att du är nyfiken och tekniskt intresserad, vill dela med dig av din kunskap och drivs av att utvecklas inom yrket för att möta framtidens behov.

Då du som larmtekniker kommer att fungera som en kunskapsresurs till övriga medarbetare, samtidigt som du är ansiktet utåt i din kontakt med våra hyresgäster, söker vi dig som kan och vill ge god service. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samtidigt som du anstränger dig för att leverera lösningar. Arbetet som larmtekniker är delvis självständigt vilket ställer krav på att du besitter förmågan att ta initiativ, sätta igång aktiviteter och uppnå resultat.

Hos oss kommer du att bli en del av en nybildad arbetsgrupp där vi hoppas att du ser till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. För att få ett kvalitetssäkert och effektivt arbete söker vi dig som förstår din roll samtidigt som du ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, kan snabbt ändra ditt syn- och förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar.

Du kommer att hantera dina egna ärenden vilket ställer krav på din förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt samt att du sätter upp och håller tidsramar.

Säkerhetsprövning kan komma att ske i samband med anställning. Intervjuer för tjänsten är planerade till 12/9 - 17/9.
Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Vill du veta hur det är att bo och leva i Sandvikens kommun? Kontakta oss gärna på telefonnummer 026-24 24 32 så berättar vi mer!

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Om du har skyddad identitet ber vid dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "91-24".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Sandvikens kommun, Tekniska kontoret

Kontakt
Teknisk chef
Erika Ågren
erika.agren@sandviken.se
026-24 14 45

Jobbnummer
8820597

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Tekniska kontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Tekniska kontoret: