Lageransvarig till Blomsterlandets e-handel - Helsingborg
Svenska Storesupport Bemanning AB / Lagerjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla lagerjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Storesupport Bemanning AB i Helsingborg,
Landskrona,
Ängelholm,
Klippan,
Kävlinge eller i
hela Sverige Om Blomsterlandet
Blomsterlandet, som ingår i Sveriges största växtföretag, började med e-handel 2015 och sedan dess har försäljningen gått spikrakt uppåt. Utöver den starka e-handeln har också denna svenska kedja 63 butiker från Malmö i syd till Luleå i norr. Blomsterlandet har ett brett sortiment av växter och tillbehör för både hem och trädgård. Det breda sortimentet är dessutom både prisvärt och av hög kvalité. Värdeorden kunskap, engagemang, service och inspiration lyser genom hela verksamheten.
Publiceringsdatum2021-08-12Dina arbetsuppgifterFrån terminalen i Helsingborg sker all distribution av Blomsterlandets produkter ut i landet, både till e-handelskunder och butiker. Som lageransvarig hos Blomsterlandets e-handel är du en nyckelperson då du leder och fördelar arbetet på lagret för personalen som arbetar med e-handeln. Beroende på säsong varierar det mellan 6-30 medarbetare för e-handeln på lagret. I dagsläget är det inget personalansvar i tjänsten utan du arbetar med inhyrd personal.
Som lageransvarig ansvarar du för den dagliga driften för e-handeln och ser till att inleveranser, plock och pack med mera sker på ett så smidigt sätt som möjligt. Du jobbar nära medarbetarna på e-handeln samtidigt som du har ett tätt och nära samarbete med terminalchef och logistikchef för att varuförsörjningen både till e-handelskunder och butiker genomförs på bästa sätt.
Vidare arbetar du för att rutiner, ordningsregler, arbetsinstruktioner, lagar och förordningar följs samt arbetar förbyggande för att minimera driftstörningar.
En viktig del i arbetet som lageransvarig är att du genom ditt sätt att arbeta och leda bidrar till utveckling av verksamheten.
Arbetstider
Tjänsten är på heltid och arbetet är till största delen förlagt på dagtid under måndag till fredag, men andra tider kan förekomma. Tjänsten avser tillsvidare hos Blomsterlandet med provanställning på 6 månader.
Start för tjänsten sker efter överenskommelse.
Du kommer under första tiden läras upp och gå bredvid nuvarande lageransvarig för att kring årsskiftet på egen hand axla rollen.
Personliga egenskaper/kvalifikationer
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Som person är du driven och vill utveckla både dig själv och verksamheten, för dig är det naturligt att identifiera och genomföra förändringsarbeten. Genom att du är självgående och bra på att skapa struktur i arbetet så har du alltid ordning och reda. Du är också lösningsorienterad och ser möjligheter istället för problem.
Du är en naturlig ledare som har erfarenhet av att leda och fördela arbete, nu är du redo att ta nästa steg i karriären och vill vara med på en häftig resa tillsammans Blomsterlandet. Du agerar förebild som genom dina goda ledaregenskaper och positiva energi skapar glädje, engagemang och delaktighet på arbetsplatsen.
Du trivs i, och har erfarenhet av produktion inom lagerverksamhet eller liknande. Genom dina tidigare erfarenheter har du kunskap inom plock, inleveranskontroller, schemaläggning och bemanning. Har du produktkunskap om växter är det meriterande.
Vidare besitter du en god kommunikativ förmåga och är duktig på att bygga relationer. Att samarbeta och arbeta prestigelöst för verksamhetens bästa är självklart för dig.
Du har god datavana genom att tidigare arbetat olika lagersystem vilket gör att du snabbt kommer in i jobbet.
Eftersom arbetsplatsintroduktion, säkerhetsregler, säkerhetsgenomgångar sker på svenska behöver du behärska det svenska språket och du är bra på att uttrycka dig både i tal och skrift. Du behöver även ha grundkunskaper i engelska då viss kommunikation sker på engelska samt att vissa system är på engelska.
Vi ser också att du har både truckkort (behörighet A och B) och B-körkort.
Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.
Om företagetStoresupport erbjuder tjänster som utvecklar och gör detaljhandeln i Sverige effektiv och lönsam. Kunderna finns i detaljhandelns alla led - lager, logistik, e-handel, butiker och leverantörer. Storesupport är marknadsledande och har uppdrag i hela Sverige, kontoren finns i Malmö, Göteborg och huvudkontoret i Solna, Stockholm. Koncernen startades år 2000, omsätter 400 MSEK och har 2 000 medarbetare. Svenska Storesupport Lager & Logistisk AB är ett auktoriserat bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega.
www.storesupport.se (
http://www.storesupport.se/)Intresserad?
Denna rekryteringsprocess sköts av oss på Svenska Storesupport Lager & Logistik AB. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 15/9. Är du intresserad utav tjänsten ansöker du via annonsen, vi tar inte emot ansökningar via mejl.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSvenska Storesupport Bemanning AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svenska Storesupport Bemanning AB (org.nr 556655-9422),
http://storesupport.se/ Arbetsplats Storesupport
Jobbnummer 5896741
Observera att sista ansökningsdag har passerat.