Lageradministratör till vår bussverkstad i Täby
Arriva Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arriva Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Täby eller i
hela Sverige I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt - dygnet runt - fram och tillbaka
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik - Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.
Hoppas att du vill vara med på vår resa.
Publiceringsdatum2020-02-18Dina arbetsuppgifterSom lageradministratör har du en viktig funktion genom att du servar våra bussmekaniker med material och söker upp reservdelar via webbaserade kataloger. Du arbetar med dagliga avrop av reservdelar hos våra leverantörer. Du skapar och avslutar inköpsordrar samt registrerar materialuttag i systemet SAP. Du kommer också ha en tät kontakt med vår inköpsavdelning.
Godsmottagning och ankomstkontroll samt uppackning och uppmärkning av lagerhyllor är andra dagligt förekommande arbetsuppgifter. Vidare ingår kontering av fakturor, inventeringar, upprättande av serviceprotokoll, hantering av följesedlar, skaderapporter etc.
BakgrundDu bör ha erfarenhet av lagerarbete och lageradministration, gärna från transportsektorn eller verkstadsindustrin. Det är meriterande om du har arbetat som inköpare eller inköpsassistent och om du har utbildning inom reservdelshantering eller fordonstekniskutbildning med inriktning på tunga fordon.
Eftersom materialbehovet varierar från dag till dag och delarna måste på plats så snart som möjligt bör du vara stresstålig och kunna hålla många bollar i luften. Du ska kunna hålla god ordning och reda samt ha förmågan att strukturera ditt arbete under hög arbetsbelastning.
Du har daglig kontakt med leverantörer och medarbetare, varför du bör vara serviceinriktad och social. Du ska kunna tala och skriva svenska språket på en god nivå. Det är ett måste att du har goda kunskaper i Office-paketet.
Ansökningsprocess
Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt. Har du frågor kontakta verkstadschef Mikael Bergdahl via
mikael.bergdahl@arriva.seVälkommen med din ansökan!
Observera! Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan. Ansökningar som skickas in på annat sätt kommer ej att kunna hanteras.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagArriva Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Arriva Sverige AB (org.nr 556351-9437),
http://www.arriva.se/ Arbetsplats Arriva Sveriga AB
Jobbnummer 5105098
Observera att sista ansökningsdag har passerat.