Kvartersansvarig
Helsingborgshem AB / Fastighetsskötarjobb / Helsingborg
2025-01-24
Visa alla fastighetsskötarjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgshem AB i Helsingborg Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12000 lägenheter i över 30 bostadsområden. Vi strävar efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vill du vara med och göra Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor? Läs mer på
www.helsingborgshem.se. Vi på Helsingborgshem strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med ett starkt varumärke som lägger stor vikt vid våra medarbetares välmående och utveckling. Vi vill vara en arbetsplats där medarbetare trivs och kan växa. Idag är vi 250 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var sjunde Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vi äger och tar hand om 12 000 hyreslägenheter och finns i över 30 bostadsområden. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Läs mer på
www.helsingborgshem.se. Publiceringsdatum2025-01-24Dina arbetsuppgifterSom Kvartersansvarig har du en varierad roll där du bland annat:
• Hanterar inkommande felanmälningar och utför reparationer både i lägenheter och i allmänna utrymmen både inomhus- och utomhus.
• Följer schemalagda ronderingar för att säkerställa skötsel och underhåll i enlighet med våra kunders behov samt myndighetskrav.
• Planerar och strukturerar din dag på egen hand utifrån verksamhetens behov.
• Använder dig av digitala verktyg och administration kopplat till dina dagliga ärende.
I din roll som kvartersansvarig kan du också bli en del av vår interna jourgrupp, vilket innebär att du kan behöva vara tillgänglig kvällar och helger enligt schema.
Kunskap och erfarenhet
För att trivas och prestera väl i den här rollen, ser vi att du har följande erfarenheter och kunskaper med dig:
• Du har kunskap om skötsel och reparation. Vi ser det som meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom området.
• Det är ett krav att du har gymnasieexamen och anser det meriterande om du besitter fastighetsvärds- eller fastighetsteknisk utbildning.
• Certifikat för heta arbeten och systematiskt brandskyddsarbete är meriterande.
• Du är en van datoranvändare och det är meriterande om du arbetat i kundstödsprogram tidigare.
• Du har förmågan att ta dig an ett fysiskt krävande arbete.
• Du kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska.
• Manuellt B-körkort.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är flexibel och trivs att arbeta i en varierande roll med stort eget ansvar. Du har ständigt ett serviceorienterat förhållningssätt och trivs med att interagera med andra, både hyresgäster och kollegor.
Vidare är du en person som förstår vikten av rutiner och struktur, samtidigt som du är lösningsorienterad och lyhörd. Att planera, prioritera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt är en självklarhet för dig. projektledningens alla faser.
Kontaktinformation
Karin Trulsson, HR Partner,
karin.trulsson@helsingborgshem.seArbetsplats
Regementsvägen 2
254 57 Helsingborg
Ersättning . Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4911784447".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Helsingborgshem AB (org.nr 556048-0674),
http://www.helsingborgshem.se Kontakt HR Partner
Karin Trulsson
karin.trulsson@helsingborgshem.se Jobbnummer 9124920