Kvalitetskoordinator

Quest Consulting Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
2025-03-10


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Åt vår kund söker vi en Kvalitetskoordinator

Uppdragsbeskrivning

Vår kunds projektverksamhet inom Nät är indelad i områdes- eller projektprogram. Uppdraget omfattar arbete inom ett eller flera områdes- och projektprogram. Kvalitetskoordinator ska med stort eget ansvar och egen initiativförmåga stödja program- och huvudprojektledare och bidra till att programmets kvalitetsledning och kvalitetssäkring sker på ett effektivt sätt.

Kvalitetskoordinatorn stöttar program och huvudprojekt under genomförandet i planering och uppföljning av kvalitetsrelaterade arbetssätt och processer. Rollens ingång är på programnivå, men arbetsuppgifterna kan utifrån behov omfatta både program, huvudprojekt och projekt beroende på programmens karaktär och behov.

Arbetsuppgifterna omfattar bland annat:

Stödja vid framtagandet av programplan/projektplan och etablering av programmets/huvudprojektets kvalitetsarbete
Stödja i struktur och arbetssätt för uppföljning av programmet/huvudprojektet ur ett kvalitetsperspektiv
Stödja i utveckling och ständiga förbättringar av programmets/huvudprojektets kvalitetsrelaterade arbetssätt
Stödja i metodik och arbetssätt för erfarenhetsåterföring
Stödja och utbilda inom programmet i tolkning och tillämpning av ledningssystem/processer

Obligatoriska krav

Du ska ha eftergymnasial examen, t.ex. en högskoleexamen inom kvalitet eller teknik, alternativt en YH-examen. Eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som beställaren bedömer likvärdiga.
Minst 10 års arbetslivserfarenhet av kvalitetsarbete.
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av kvalitetsarbete i projektverksamhet inom anläggning- och/eller infrastrukturprojekt eller annan typ av projekt relevant för verksamheten.

Meriterande

Minst 2 års arbetsliveserfarenhet av projektstyrningsmodeller (tex PPS, PMI, Prince) eller projektstyrningsmetodik
Minst 2 års arbete med standarder såsom ISO 9001
Annan dokumenterad utbildning inom kvalitetsområdet
Minst 2 års erfarenhet av kvalitetsarbete inom offentlig verksamhet

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Publiceringsdatum
2025-03-10

Om företaget
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659), https://quest.se/

Jobbnummer
9212040

Prenumerera på jobb från Quest Consulting Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Quest Consulting Sverige AB: