Kvalitetsansvarig lönekonsult till Azets

Sverige / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sverige i Stockholm, Solna, Upplands Väsby, Uppsala, Fagersta eller i hela Sverige

Azets är den ledande leverantören av tjänster inom redovisning, löner, HR, bemanning och konsulttjänster i Norden. Vi förenklar och stöder företag i deras tillväxt. Våra 2500 engagerade medarbetare, uppdelat i 83 kontor, som betjänar mer än 20.000 kunder inom ett brett spektrum av branscher. År 2016 var omsättningen 2 miljarder. Azet levererar en unik kombination av industrins specialisering, lokal närvaro smart teknik och kundanpassade lösningar. Vi gör data till insikt, så att våra kunder kan arbeta smartare och fatta bättre beslut. Azets är vårt nya namn efter försäljningen av Visma Services och vi etablerades 2016 som ett nytt och oberoende företag. Nu fokuserar vi hårdare än någonsin tidigare på att skapa värde för våra kunder.

Vill du driva vårt kvalitetsarbete inom Payrolll? Att bibehålla hög kvalitet i vår leverans och att ständigt förbättra oss är av yttersta vikt. Därför söker vi dig som har ett stort intresse för kvalitet och som vill leda vårt arbete kring kvalitetssäkring inom affärsområdet Payroll.

I den här rollen arbetar du med vårt kvalitetsledningssystem, ISA3402 och SOX. Du ingår i gruppen för verksamhetsutveckling och du jobbar nära både produktionen samt processansvariga för lön och pension. I vårt team har vi en hög kompetens och engagemang där vi drivs av att vilja göra något bra tillsammans.

Hos oss får du ett utvecklande arbete i en miljö där det händer mycket. Här får du en nyckelroll inom ett bolag som är ledande i branschen på digitalisering och automatisering av processer. Vi är även ledande inom nearshoring och har byggt upp en väl fungerande nearshoringverksamhet i Rumänien där delar av arbetet utförs.

Kunderna är många och olika, både svenska och internationella, vilket gör att vi får variation och lär oss nytt. Vi anser att våra ledare finns till för att våra medarbetare ska kunna göra ett bra jobb. Vi tror på transparens och involverar medarbetare i olika strategi- och förbättringsprojekt där det finns stora möjligheter att påverka vår verksamhet. Som lönekonsult hos oss har du möjlighet att certifiera dig hos Srf till auktoriserad lönekonsult. Vi erbjuder också kurser genom vår utbildningsakademi för kontinuerlig kompetensutveckling.

Dina ansvarsområden är: * Kvalitetssäkring * Dokumentation * Öka kunskapen och förståelsen för kvalitetsarbetet internt och externt * Hålla internutbildning inom kvalitetsområdet * Aktivt arbeta med förbättrings- och effektiviseringsåtgärder * Se till att lagar och avtal följs för de olika uppdragen * Aktivt främja riskbegränsande åtgärder Vem är du? Som har mycket goda kunskaper och minst tre års erfarenhet av lönehantering och eller/löneprocessen. Du är van vid kvalitetsarbete och drivs av att utveckla och förbättra leveransen till våra kunder. Som konsult är du en affärsmässig och ansvarstagande rådgivare som trivs att arbeta med moderna arbetssätt och IT-system. Du tycker om att samarbeta i team, tar fullt ägarskap för dina arbetsuppgifter och är van vid att ha kunden i fokus. Du kan svenska och engelska flytande i både tal och skrift.

Intresserad? Inte redo att söka ännu, du kanske har ett par frågor först? Kontakta Cecilia Jerresand på 070 561 24 83. Vi kallar till intervjuer löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-04-25

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Jerresand +46 705612483

Företag
Sverige

Adress
Sverige
Box 34212
10026 Stockholm

Kontorsadress
LINDHAGENSGATAN 94

Jobbnummer
3457819

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sverige: