Kvalificerade handläggare
Åklagarmyndigheten Södertörns åklagarkammare, Stockholm / Administratörsjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Södertörns åklagarkammare, Stockholm i Huddinge,
Stockholm eller i
hela Sverige Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på
www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet.
ÅM2022-1818
Publiceringsdatum2022-09-27ArbetsuppgifterAnställningen är placerad på Södertörns åklagarkammare. Som kvalificerad handläggare möter du en händelserik vardag med varierande arbetsuppgifter.
Du arbetar självständigt men också tillsammans i grupp för att få det administrativa arbetet att fungera. Service är en stor del i ditt vardagliga arbete, både internt och externt.
I denna roll som kvalificerad handläggare kommer du i första hand att
ansvara för lokalfrågor, ha kontakt med externa aktörer såsom fastighetsägare, fastighetsförvaltare och städbolag,
ha ett övergripande ansvar vid renoveringar och ombyggnationer,
göra inköp av kontorsmaterial och inredning till huset,
ansvara för kontakt med leverantörer avseende befintliga och nya avtal.
Utöver detta ingår det även att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som åligger en kvalificerad handläggare, bl.a. att ge åklagare administrativt stöd och utföra allmänna kontorsuppgifter, kontrollera, bedöma och registrera inkomna ärenden, vara kontakten utåt i många sammanhang och därmed ge god service till både allmänheten och till andra myndigheter - främst via telefon och e-post. Arbetet innebär också att utföra arbetsuppgifter som fördelas från chefsadministratör, bereda ärenden, ta särskilt stort ansvar för kammarens administrativa verksamhet samt att handleda och vara samtalspartner för kollegor.
Diarieföring och arkivering sker elektroniskt i vårt it-system.
Vardagen är händelsestyrd och det kan snabbt inkomma brådskande ärenden som gör att du behöver ta snabba beslut och kunna göra en avvägning av vad som är brådskande eller inte.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Du ska
ha gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig,
ha skicklighet som motsvarar flera års väl vitsordat arbete med administrativa uppgifter som Åklagarmyndigheten bedömer som relevant,
ha erfarenhet av arbete i it-miljö och med digitala verktyg inom administration, telefoni, möten m.m.
ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Du ska även
vara noggrann, strukturerad och följa de förhållningsregler och rutiner som finns,
vara självständig och ansvarstagande,
vara stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög,
vara stabil och ha god självkännedom,
ha lätt för att samarbeta och ha ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning,
vara serviceinriktad
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande med
erfarenhet av arbete inom rättsväsendet,
eftergymnasial utbildning t.ex. inom ekonomi eller juridik,
erfarenhet av arbete med lokalfrågor.
Om anställningen
Detta är en tillsvidareanställning där 6 månaders provanställning tillämpas.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi närmare 1 800 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.
Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Ansök redan i dag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Se information i annonsen
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÅklagarmyndigheten Södertörns åklagarkammare, Stockholm
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Åklagarmyndigheten (org.nr 202100-0084),
http://www.aklagare.se Arbetsplats Åklagarmyndigheten Södertörns åklagarkammare, Stockholm
Kontakt Eva-Liisa Nõlvak, chefsadministratör
010-562 57 09 Jobbnummer 7017572
Observera att sista ansökningsdag har passerat.