Kvalificerad redovisningsekonom till företag i Vallentuna

Avanzera AB / Redovisningsekonomjobb / Vallentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Vallentuna, Täby, Upplands Väsby, Sollentuna, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Vallentuna, Täby, Upplands Väsby, Sollentuna, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Avanzera söker för kunds räkning en kvalificerad redovisningsekonom till deras lokaler i Vallentuna. Vår kund är en snabbväxande familjeägd koncern som är verksam inom verkstads- och byggindustri. Du kommer att arbeta som ekonomikonsult på Avanzera och vara uthyrd till kund. Tjänsten är på heltid och startar omgående. Som ekonomikonsult på Avanzera är du med och bidrar till framgång hos våra kunder. För rätt person finns det stora möjligheter till anställning hos vår kund.

Arbetsuppgifter:
• Löpande redovisning
• Fakturering
• Kontoavstämningar vid månad/kvartal/årsbokslut
• Ansvarig för moms & arbetsgivardeklarationer
• Bokslutsarbete (månad/kvartal/år)
• Delaktig i årsredovisningsarbete i enlighet med svensk redovisningsstandard K3
• Vara behjälplig vid framtagande av likviditetsprognoser
• Supportera Redovisningschefen med underlag och analys
• Stötta övriga ekonomifunktionen i div. arbetsströmmar
• Hugga i och hantera praktiska aspekter på kontoret

Då bolaget befinner sig i en expansiv fas så förväntas det att du kan och vill driva och genomföra tilldelade projekt samt komma med idéer på förbättringar och genomföra dessa. Så som framtagandet av processer, rutiner och dokumentation avseende redovisningen.


Din bakgrund:
Kvalifikationer:
Vi tror att du arbetat minst 3-5 år i liknande tjänst samt har erfarenhet från årsbokslutsarbete.
Har du arbetat i Visma Administration 2000 är det meriterande, men ej ett krav. Du bör kunna hantera Excel mycket väl.

Personliga egenskaper:
Som person har du mycket stort driv och en stor förmåga att arbeta självständigt mot utsatta deadlines med hög kvalité. Du är noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Då det är en mindre ekonomiavdelning är det viktigt att du har en prestigelös inställning till att ta dig an uppgifter såväl högt som lågt. Vidare bör du ha en god prioriteringsförmåga, god analytisk förmåga och en hög lojalitet.


Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Ansökan
Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten.

Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att höra av dig till konsultchef Anna Kalzén på telefonnummer 0700-905 491 eller anna.kalzen@avanzera.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-10-10

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-12
Ange följande referens när du ansöker: 977
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Kalzén anna.kalzen@avanzera.se 0700-90 54 91

Företag
Avanzera AB

Adress
Avanzera AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853

Jobbnummer
3744263

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: