Kvalificerad redovisningsekonom/Controller till Engströms i Öreb

Personalpoolen Mellansverige AB / Redovisningsekonomjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Personalpoolen Mellansverige AB i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Engströms (Br Engströms Entreprenadmaskiner AB) arbetar inom vägbyggnad och byggindustrin. Företaget grundades 1956 och är ett av Sveriges största entreprenadmaskinsföretag.

Idag är man ca 180 anställda med huvudkontor i Örebro.

Maskin och fordonsparken består av band och hjulgrävare, dumpers, hjullastare, bandschaktare, teleskoptruckar, pålningsmaskiner, väghyvlar, lastbilar, trailers, krossverk och sorteringsverk. Totalt antalet enheter och resurser är över 200.
Bolaget är under utveckling med affärsområden/bolag och kontinuerligt växande.

Engströms dotterbolag TMCC är ett företag som är verksamt inom service, reparation, butik med reservdelar och oljor, på- och ombyggnad av fordon och maskiner, samt försäljning av nya och begagnade entreprenadmaskiner.
Idag är man ca 25 anställda.

Engströms / TMCC finns vid Örebro Truckstop, strax söder om Örebro, där är vårt huvudkontor.
Läs mer på www.estroms.com och på www.tmccsweden.com

Kvalificerad redovisningsekonom / controller till Engströms

Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet av redovisning samt erfarenhet av en controlller-funktion. I den här rollen kommer du att arbeta som del av vår ekonomifunktion, som består av ytterligare 6 personer.
Vårt team jobbar tight tillsammans även om vi har våra "specialområden" var och en, vi är prestigelösa vilket vi förutsätter att du också är.

Din roll blir att ansvara för månadsbokslut, uppföljningar, avstämningar, skatter, moms, deklarationer mm. I din roll ingår även att leda redovisningsteamet på 3 personer i det dagliga arbetet. Du rapporterar till koncernens ekonomichef.

Du bör ha hög energi, vara flexibel, samt uppskatta socialt samspel med andra arbetsgrupper inom företaget förutom din egen tillhörighet. Du kommer att arbeta med diverse dotterbolag som tillhör koncernen likväl som med moderbolaget. Vi vill att Du uppskattar att få arbeta med helheten, likväl med alla detaljer i hela vår verksamhet.

Vi söker dig som är analytisk, kreativ och noggrann.

För att trivas i rollen måste du tycka om att arbeta i ett entreprenörsdrivet företag i tillväxt. Du behöver vara en driven och självgående person med förmågan att få fram ditt budskap genom mycket god kommunikation och pedagogik. Du tar stort ansvar för din roll och ger både förtroende och ställer krav på din organisation.

Vi förutsätter att du är mycket kunnig i Excel, har du arbetat med Pyramid som är vårt affärssystem då kommer du även snabbt igång med det arbetet.

Tillträde så snart som möjligt, därför kan urval komma att ske under ansökningsperioden.

Visst låter det som en spännande tjänst?

Har du frågor kring tjänsten är Du välkommen att ringa rekryteringskonsult Åsa Quarfordt, Personalpoolen Mellansverige AB på tel 019-12 60 49. Vi vill ha din ansökan med personligt brev och CV snarast, dock senast torsdag 13/9 2018.





Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-08-22

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Personalpoolen Mellansverige AB

Adress
Personalpoolen Mellansverige AB
Engelbrektsgatan 8
70142 ÖREBRO

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 8 70142 ÖREBRO

Jobbnummer
4303472

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Personalpoolen Mellansverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Personalpoolen Mellansverige AB: