Kvalificerad it-revisor
Transportstyrelsen / Administratörsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Ospecificerad arbetsort Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen - både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet.
Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.
Ditt framtida arbete
Som it-revisor vid Transportstyrelsen får du en unik och spännande roll. Vi har en omfattande it-verksamhet med stor betydelse för samhället och våra system gör daglig nytta för både privatpersoner och företag. Internrevisionen är placerad direkt under styrelsen. I rollen som it-revisor rapporterar du till internrevisionschefen. Vi arbetar enligt internrevisionsförordningen och god internrevisionssed enligt IIA. I jobbet ingår att granska och föreslå förbättringar av processer för riskhantering, styrning, ledning och kontroll. Vi är idag två medarbetare inklusive chef och behöver nu förstärkning inom it-revision.
Dina framtida arbetsuppgifter
• planera, genomföra och rapportera granskningar, främst inom it
• vara delaktig i övergripande riskanalys och planering samt kvalitetssäkring av revisionsuppdrag
• arbeta självständigt men i nära samverkan med chef, kollega och/eller revisionskonsult.
Du måste ha
• universitets- eller högskoleexamen, helst inom it eller ekonomi. Om din examen är inom ekonomi bör du ha kompletterat med eftergymnasiala studier inom it.
• minst fem års erfarenhet av it-revision.
Det är meriterande om du även har
• certifiering CISA eller motsvarande kunskap
• erfarenhet av it-revision i organisationer med komplexa it-system och/eller komplexa ekonomiska flöden
• goda kunskaper inom dataanalys
• erfarenhet från statlig revision.
Vi vill att du
• har god kommunikativ förmåga i tal och skrift
• har hög integritet och ett objektivt förhållningssätt
• kan nyansera problembilder och ge väl avvägda förbättringsförslag
• har en förmåga att skapa förtroende för internrevisionen på alla nivåer
• är lyhörd och prestigelös med en god samarbetsförmåga
• kan arbeta självständigt och strukturerat med hög kvalitet.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Mer information
Anställningen är en tillsvidareanställning. Tillträdesdatum enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.
Placering i Norrköping, Stockholm (Solna), Örebro, Borlänge, eller annan ort där Transportstyrelsen bedriver verksamhet. I arbetet ingår tjänsteresor som du planerar själv.
Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att man ska vara svensk medborgare och att säkerhetsprövning kommer att föregå beslut om anställning.
I denna rekrytering samarbetar Transportstyrelsen med Experis. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Thunström via
therese.thunstrom@se.experis.com eller 0730-62 33 72.
SACO, Jens Johanson och ST, Leena Sutela, nås via Transportstyrelsens växel på 0771-503 503.
Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Därför behöver vi din ansökan senast den 10 mars 2019 märkt med referensnummer TSG 2019-696. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Välkommen att bli vår nya kollega!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2019-02-07Ersättningindividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTransportstyrelsen
AdressTransportstyrelsen
Olai Kyrkogata 35
60173 Norrköping
KontorsadressOlai Kyrkogata 35
Jobbnummer 4601375
Observera att sista ansökningsdag har passerat.