Kvalificerad ekonom
Norsjö kommun / Företagsekonomjobb / Norsjö
2019-04-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kvalificerad ekonom" (publicerad 2022-12-12) ⬅️
Visa alla företagsekonomjobb i Norsjö,
Malå,
Lycksele,
Skellefteå,
Arvidsjaur eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norsjö kommun i Norsjö,
Skellefteå eller i
hela Sverige Norsjö kommun som är belägen i Västerbottens inland har storslagen natur och 400 sjöar inom kommunens gränser. Basen i Norsjös näringsliv utgörs till största del av företag i träbranschen. Eftersom Norsjö ligger mitt i det så kallade Skellefteåfältet så utgör även gruvnäringen ett betydande inslag i kommunens sysselsättningsprofil.
Kommunen Norsjö erbjuder dig ett rikt utbud av aktiviteter och upplevelser som ger dig meningsfulla fritidssysselsättningar och stimulans oavsett om du brinner för kultur, friluftsliv eller idrott. På gångavstånd från din arbetsplats finner du skola, förskolor, matvarubutik, restauranger, bio - samt närhet till naturen. Välkommen till oss där du får uppleva världens bästa vardag! Läs mer om hur det är att arbeta, leva och bo i Norsjöbygden:
http://rekrytera.norsjo.se Din arbetsplats är på ekonomienheten, som organisatoriskt ingår i Kommunledningskontoret. Du är direkt underställd ekonomichef. Dina övriga kollegor inom ekonomienheten är ytterligare två ekonomer samt två ekonomiassistenter. Basen i vårt arbetssätt präglas av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna handlar om budget, redovisning, ekonomisk uppföljning, prognos, bokslut, koncernredovisning, upprättande av årsredovisning samt statistik. Du ska även stödja verksamheterna i ekonomifrågor samt vara en självklar part i kommunens analysgrupp. Du kommer även att ha ansvar för kommunens momsredovisning och försäkringsärenden.
Du har minst treårig ekonomisk utbildning på högskolenivå. Jobbet innebär en stor del löpande bokslutsarbete där du också bidrar till den slutgiltiga konsolideringen. Det är meriterande om du har erfarenhet av de arbetsuppgifter som ingår i denna tjänst. Du ska ha mycket goda IT-kunskaper och vana av att arbeta med Officepaketet och då särskilt Excel. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Agresso eller liknande system. Du ska kunna uttrycka dig väl i svenskt tal och skrift. Det är önskvärt att du tidigare arbetat i olika analys-/processgrupper och med stora statistikarbeten (exempelvis räkenskapssammandraget, RS) samt har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Vi söker dig som analytisk, strukturerad och kvicktänkt. Du är initiativrik med ett stort inre driv och är operativ, "hands on?, i din arbetsprocess. Eftersom du är flexibel och stresstålig kan du hantera snabba förändringar som påverkar det dagliga arbetet. Du är även noggrann, serviceinriktad och har ett pedagogiskt förklaringssätt samt god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Norsjö kommun tillämpar provanställning under 6 månader.
Tillträde enligt överenskommelse.
Intervjuer sker fortlöpande och vi kan bestämma oss innan annonstiden gått ut så vänta inte med din ansökan!
Publiceringsdatum2019-04-15Övrig informationVi bekräftar varje inkommen ansökan. Det är därför viktigt att ni hör av er om ni inte får någon sådan. Kontakta Emma Långström tfn: 0918-141 02.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Ange löneanspråk i ansökan
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-06
Ange följande referens när du ansöker: 7/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEkonomichef Tina Lundgren 0918-14163
FöretagNorsjö kommun
AdressNorsjö kommun
Storgatan 67
93581 NORSJÖ
KontorsadressStorgatan 67
Jobbnummer 4732091
Observera att sista ansökningsdag har passerat.