Kvalificerad controllerassistent med redovisningsbakgrund
Dfind Finance & Executive AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind Finance & Executive AB i Göteborg,
Mölndal,
Öckerö,
Härryda,
Stenungsund eller i
hela Sverige Kvalificerad controllerassistent med redovisningsbakgrund
En av våra, internationella kunder behöver nu förstärka sin organisation med en Controllerassistent/redovisare. Företaget är underleverantör till fordonsindustrin.
Din roll innebär följande:
Bokning av lönekostnader och analys av dessa.
Momsavstämning och rapportering till Finance manager. Lämna uppgifter till SCB och Skatteverket.
Analysering av pensionskostnader och reservering av pensionsskatt samt pensionsreserver.
Reserver och kostnader för bla produktionskonsulter. Analys av reserv/kostnad.
Bokslut
Balansavstämning
Ad-Hoc analyser
SOX
Bankutbetalningar
Matchning av bankinbetalningar
Problemlösning samt vara behjälplig för reskontra , som ligger i Östeuropa.
Uppdragsgivare: Dfind Finace
Ort: Göteborg
Omfattning: heltid
Sista dag att ansöka är snarast
För information: Kajsa Hård, telefon 0733-43 46 57.
Publiceringsdatum2012-06-12KvalifikationerDu som söker är civilekonom och ett krav är minst 3-5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete.
Du har tidigare arbetat med redovisning och varit med i bokslutsprocessen samt ha förståelse för hur man hanterar reserver och kostnader. Att ha ett helhetsperspektiv för redovisning är viktigt samt ett analytiskt sinne.
Det är en fördel om du har arbetat med lönekostnader, pensionskostnader och momsavstämning tidigare.
Vidare bör du vara stresstålig, kunna hålla flera bollar i luften och gilla högt tempo.
Du är en van användare av Excel och har du även kunskaper i SAP är detta meriterande.
Arbetet innebär många kontakter, både nationellt och internationellt, och du behöver därför kommunicera obehindrat på svenska och engelska.
Som person är du en självgående och noggrann lagspelare med skinn på näsan. Du har en väl utvecklad analytisk förmåga och har ett helikopterperspektiv på ditt arbete. Vidare drivs du av att arbeta i en föränderlig miljö med stark internationell prägel.
Vår kund önskar tillsätta positionen efter sommaren, men påbörjar intervjuer innan semestrarna, så vi välkomnar din ansökan snarast möjligt via
www.dfindfinance.se. Möjlighet till viss upplärning på plats finns.
Organisations-/företagsbeskrivning:
Dfind Finance är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på ekonomi, finans och lön. Vi är ett företag som drivs av ekonomer för ekonomer. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Blir du utvald tar vi hand om dig. Som konsult på Dfind Finance får du en trygg anställning, kollektivavtal och självklart förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Våra konsulter är vårt ansikte utåt och det är du som representerar Dfind Finance ute hos våra kunder varje dag. Vi arbetar dedikerat med din kompetensutveckling, i samarbete med de största revisionsbyråerna har vi ett brett och gediget utbud av utbildningar och seminarium som du som konsult kan delta i. Vi är själva specialister inom ekonomi och din närmsta chef kommer kunna vägleda dig när du stöter på utmaningar, både när det gäller ekonomifrågor eller HR relaterade frågor. Du kommer ha kvalitativ backup i form av daglig ekonomisupport via en av de största revisionsbyråerna.
Det är väldigt viktigt att du ska trivas hos oss. Därför har vi en hög närvaro ute hos dig och din uppdragsgivare dessutom har vi återkommande aktiviteter såsom nätverksträffar, konsultträffar, frukostinbjudningar och mycket mer.
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 200332690
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDfind Finance
FöretagDfind Finance & Executive AB
AdressDfind Finance & Executive AB
79179 Falun
Jobbnummer 1270736
Observera att sista ansökningsdag har passerat.