Kurator till Hudkliniken
Region Örebro län / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Örebro län i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2018-10-02Beskrivning av verksamhetenHudkliniken på USÖ har cirka 45 medarbetare, varav cirka 14 läkare, 2 kuratorer, 7 administratörer och i övrigt vårdpersonal. Den dominerande verksamheten vid hudkliniken är öppenvårdsmottagning. Mottagningsverksamheten är idag uppdelad i hudmottagning och STD-mottagning. Inom hudmottagningen ryms en behandlingsenhet, allmän hudmottagning och specialmottagningar (bensår, hudtumörer, laserbehandling, hyperhidros och arbets- och miljödermatologiska frågeställningar). På STD-mottagningen utreds och behandlas könssjukdomar. Där bedrivs också smittspårning och preventions- och motivationsarbete. Hudkliniken har ett bra utbildningsklimat och har under de senaste åren bedrivit en ökad forskningsaktivitet.
Kurator är direkt underställd verksamhetschefen.
Dina arbetsuppgifterDu kommer som kurator på hudkliniken att arbeta med självständigt psykosocialt utrednings- och behandlingsarbete med patienter som har arbets- och miljörelaterade hudsjukdomar. Du kommer att ingå i teamet som handlägger arbets- och miljödermatologiska sjukdomar. I teamet ingår läkare, sjuksköterska, yrkeshygieniker samt biomedicinsk analytiker.
Du kommer också att arbeta med psykosocialt stöd och krisbearbetning med patienter som har kroniska hudsjukdomar både i öppen vård och sluten vård samt en del bland patienter på STD-mottagningen (mottagning för sexuellt överförbara sjukdomar). STD-mottagningen är en del av hudklinikens verksamhet. Du kommer att arbeta tillsammans med ytterligare en kurator som huvudsakligen arbetar på STD-mottagningen.
Arbetet innefattar även kontakt och samarbete med andra samarbetspartners både inom och utanför kliniken och sjukhuset, exempelvis nationella nätverk och försäkringskassan.
Du förväntas dessutom att delta i klinikens utvecklings- och undervisningsarbete.
KvalifikationerSocionomexamen. Vidareutbildning med KBT-inriktning steg 1 är meriterande liksom erfarenhet från hälso-och sjukvård. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som god förmåga att skapa kontakt och att lyssna. Du bör kunna arbeta i team och ha lätt för att samarbeta
Anställningsform:
Tillsvidare, heltid. Deltid kan diskuteras.
TillträdeEnligt överenskommelse.
Upplysningar:
Anna Josefson, verksamhetschef
anna.josefson@regionorebrolan.se019-602 30 22
Facklig kontaktAkademikerförbundet SSR, Caroline King
Telefon: 019-602 03 35
Hemsida:
www.regionorebrolan.seSista ansökningsdag:
2018-10-15
Ansökan ska innehålla fullständigt CV, personligt brev samt adressuppgifter. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.
Om organisationen:
Universitetssjukhuset Örebro är ett av länets tre akutsjukhus där vi bedriver avancerad sjukvård, forskning och utbildning. Vi som arbetar här är mycket stolta över vårt sjukhus och bygger vårt arbete på professionalism, engagemang och laganda. På sjukhuset finns 550 vårdplatser och 3500 anställda.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling.
Övrig informationVi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-15
Ange följande referens när du ansöker: HoS:2018:858
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Örebro län
AdressRegion Örebro län
Box 1613
70116 Örebro
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 4379824
Observera att sista ansökningsdag har passerat.