Kuntjänstassistent med fokus på ekonomi och VA/Avfall
Nacka kommun, Kontaktcenter / Receptionistjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nacka kommun, Kontaktcenter i Nacka Nacka kommun med ca 89 000 invånare är en attraktiv kommun med stora grönområden, insjöar, kust och skärgård. Nacka är en expansiv kommun som prövar nya idéer inom många verksamhetsområden.Nacka Kommun kännetecknas av kundval med mångfald och valfrihet.
Kontaktcenters uppdrag är att ge Nackaborna en så snabb, god, effektiv och enhetlig service som möjligt samt att stödja och underlätta för kommunens enheter. Kommunarkivet ingår som en av flera delar i Kontaktcenter och arbetar tillsammans med övriga för att ge den bästa möjliga servicen till interna och externa kunder. Arbetet sker med ett kundorienterat fokus där tillgänglighet, bemötande och servicenivå är viktigt.
Publiceringsdatum2010-09-06ArbetsuppgifterI arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningar inom kommunens ansvarsområde, guida medborgarna på kommunens tjänster på webben, ta emot synpunkter och felanmälningar mm. Ditt huvudsakliga ansvar kommer ligga på VA & Avfallsområdet och även inkludera bl.a. entreprenörskontakter, ordrar, beställningar, fakturafrågor, support och att utveckling webbinformationen till våra medborgare/kunder.
Uppdraget utförs i huvudsak genom att besvara frågor i telefon men även genom att besvara mail. I Kontaktcenter arbetar man även med sms, chatt och med att ta emot personliga besök.
Du kommer att ingå i ett team med flera kollegor där ni samarbetar för att ge kunderna den bästa tänkbara servicen. Då man arbetar med telefoni sitter man tillsammans i en lokal särskilt anpassad för arbete med telefoni.
I rollen som kundtjänstassistent lägger vi stor vikt vid att agera i enlighet med Kontaktcenters vision om att; "i varje möte/situation ge kvalitativ och effektiv service med vänlighet, objektivitet och tydlighet".
Du kommer initialt att tillhöra affärsområde Ekonomi & Upphandling inom Nacka Partner tillsammans med ytterligare en specialist på området. Nacka Partner är Nacka kommuns interna stödverksamhet vad avser varor och tjänster. Vid årsskiftet kommer uppdragen övergå till Kontaktcenter.
KvalifikationerDu har slutförd gymnasieutbildning gärna kompletterad med relevanta kurser på högskolenivå. Du uttrycker dig enkelt och ledigt på svenska och engelska. Kunskap i ytterligare språk är meriterande och vi ser gärna att vårt team kompletteras av någon som kan bidra till att öka det mångkulturella inslaget.
Du har erfarenhet av arbete i en kundtjänst. Har du genomgått kurser i service och kundtjänstarbete är det meriterande. Kunskap om kommunal verksamhet är också en merit och vi ser gärna att du har kännedom om Nacka.
Vi tror att du är en person som brinner för att ge god service och hjälpa andra, du trivs i en miljö där mycket pågår och där det är ett högt tempo. Du tycker att det är roligt att kontinuerligt lära dig nya saker, att arbeta med IT som verktyg och du har förmåga att fokusera på ditt arbete i en miljö där många saker pågår samtidigt. Du förmår strukturera ditt arbete och dina kunskaper på ett sätt som gör att du kan dela med dig till dina kollegor.
Du är prestigelös och trivs med att samarbeta med kollegor i ett team. Du är en positiv, öppensinnad person som är vetgirig och trygg i dig själv. Du är flexibel och vill vara med i en dynamisk utveckling på arbetsplatsen med målet att hela tiden ge den bästa tänkbara servicen till medborgarna/kunderna.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Dagtid, kontorstid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse snarast Tillsvidare
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning, månadslön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-09-30
Nacka kommun är en arbetsgivare på nära håll med mycket bra bussförbindelser från Slussen och utmärkta cykelvägar. Arbetsplatsen finns i stadshuset vid Nacka Forum.
Ange följande referens när du ansöker: A137998
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
Facklig kontaktTedros Asmelash, 08-718 89 71
FöretagNacka kommun, Kontaktcenter
AdressNacka kommun, Kontaktcenter
Granitvägen 15
13181 Nacka
Jobbnummer 725678
Observera att sista ansökningsdag har passerat.