Kundtjänststudent till Micasa Fastigheter
Micasa Fastigheter i Stockholm AB, Verksamhetsstöd, Kundservice / Kundservicejobb / Stockholm
2025-01-08
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Micasa Fastigheter i Stockholm AB, Verksamhetsstöd, Kundservice i Stockholm Vill du jobba för ett bolag som tar ett stort samhällsansvar, där hög kompetens och engagerade kollegor präglar stämningen? Är du student och letar efter ett extra jobb? Brinner du för att svara på kluriga frågor och att ge god service? Är du dessutom en nyfiken och social person? Då kan tjänsten som kundtjänststudent hos Micasa Fastigheter vara något för dig.
Publiceringsdatum2025-01-08Om företagetMicasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden.
Micasa Fastigheter har fått ett utökat uppdrag av Stockholms stad och kommer att behöva bygga samt renovera vårt fastighetsbestånd. Vi växer som bolag och på denna dynamiska resa står vi inför stora möjligheter. Vi söker nu våra nästa kundtjänststudenter som vill vara med och bygga framtidens Stockholm!
Om tjänsten
Kundtjänstteamet hos Micasa ansvarar för att ta emot ärenden i fastighetssystemet Fast2 och vidareförmedla dessa för åtgärd internt eller till våra upphandlade entreprenörer. I din roll har du kontakt med kunder och leverantörer framförallt via telefon men också mail. Tillsammans bidrar ni till att Micasas kundtjänst uppfattas som en serviceinriktad och effektiv organisation som skapar goda relationer till våra hyresgäster och entreprenörer.
Kundtjänstteamet hos Micasa består av 7 engagerade kundtjänstmedarbetare och nu söker vi efter två studenter som kan stötta och bidra till teamet och fortsätta utveckla Micasas kundtjänst.
Omfattningen är vid behov och kräver därför en viss flexibilitet. Kontoret finns i Kista/Husby och tjänsten är ca 15 tim/v. Efter introduktion har du möjlighet att till viss del arbeta hemifrån.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ta emot ärenden via telefon och mail
Vidareförmedla ärenden för åtgärd internt eller till våra upphandlade entreprenörer
Följa upp ärenden och återkoppla till våra hyresgäster
Beställa åtgärder
Kontakt med förvaltare, teknisk förvaltare, bostadsförvaltare, driftsamordnare gällande händelser i fastigheterna.
Beställa tillval
KvalifikationerVi söker dig som har:
Pågående eftergymnasial utbildning inom förvaltning/drift/underhåll av fastigheter
Erfarenhet från servicebranschen
Goda kunskaper i svenska i såväl tal som i skrift samt kunskap i engelska.
Det är meriterande med:
Erfarenhet från kundtjänstarbete inom fastighetsbranschen
Erfarenhet av Fast2
Erfarenhet från kundtjänstarbete
Dina personliga egenskaperDå våra kundtjänstmedarbetare är en viktig länk mellan oss och våra hyresgäster söker vi dig som brinner för service och förstår vad som driver kundnöjdhet.
Du är van vid att ha många kontaktytor och för att lyckas har du en god kommunikativ förmåga, värderar samarbete med andra och har ett strukturerat arbetssätt.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.
Så ansöker duDu skickar in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vårt rekryteringsarbete är kompetensbaserat som en del av vårt likabehandlingsarbete, och av den anledningen tar vi inte emot personliga brev. Vi ber dig därför att endast ladda upp ditt CV och besvara urvalsfrågorna. Vi tar inte emot ansökningar på något annat sätt.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, 24 januari, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Charlotte Warping, enhetschef kundservice, eller rekryterande HR, Alba Lauthers, HR-generalist.
Vill du veta mer om vår rekryteringsprocess? Läs mer på vår webbplats
www.micasa.se.Varmt välkommen med din ansökan!
Vårt erbjudande
Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla boendesituationen för människor som behöver stöd och omsorg. Micasa Fastigheter har ett modernt och tillgänglighetsanpassat kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista, ca 7 minuters gångväg från Kista centrums tunnelbana och busstation.
Vår verksamhet genomsyras av våra värdeord engagemang, nyfikenhet, omtanke och kompetens. Läs mer om vår värdegrund här
Förmåner
Som förmån har vi möjlighet till 8 timmars valfritt volontärsarbete varje år för att engagera oss i något som vi brinner extra för. Vi har även ett generöst friskvårdsbidrag, erbjuder samtalsstöd och regelbundet anordnade friskvårdsaktiviteter.
Mer information
Läs mer om oss på vår webbplats
www.micasa.se.Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Timlön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/81".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Micasa Fastigheter i Stockholm AB (org.nr 556581-7870)
Arbetsplats Micasa Fastigheter i Stockholm AB, Verksamhetsstöd, Kundservice
Kontakt Alba Lauthers (Hr)
08-50836031 Jobbnummer 9091216