Kundtjänstmedarbetare till Forex Bank

Maxkompetens / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Östhammar eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-04-20

Arbetsuppgifter
Forex Banks kundserviceavdelning behöver förstärkning till sitt team i Gamla Stan. Kundservicen är en viktig servicekanal för att kunna sälja och ge information till Forex Banks kunder på ett professionellt sätt även på distans. Du blir Forex Banks personliga röst till kunder som väljer telefonen som hjälpmedel för sina bankärenden.
Arbetsuppgifterna innebär bl a att hjälpa kunder som önskar att ansöka om lån, betal- och kreditkort, reservera valuta samt svara på allmänna frågor gällande olika bankärenden och övriga bankprodukter. För att lyckas i rollen krävs förutom väl utvecklade kommunikativa och pedagogiska förmågor även att du tycker om aktiv försäljning samtidigt som du alltid håller ett professionellt förhållningssätt mot kunden för att ge denne den bästa tänkbara service och råd.

Profil
Vi vill att du som söker tjänsten som Kundservicemedarbetare har en avslutad gymnasieutbildning samt arbetslivserfarenhet, gärna från bank, eller där du använt telefonen och datorn som främsta arbetsredskap. Erfarenhet från serviceyrken inkluderandes försäljning är meriterande, exempelvis butiks- eller restaurangjobb. En förutsättning för tjänsten är att du talar god svenska och engelska, talar du även andra språk så är det meriterande.

Du har även en god förmåga att lyssna och identifiera olika kunders behov för att uppnå förstklassig service. Att du tycker om att jobba mot individuella mål och har ett affärsmässigt tänk, är förutsättningar för att kunna bli en framgångsrik medarbetare hos Forex Bank.

Du uppskattar att arbeta strukturerat med ett konsekvent arbetssätt och har även förmåga att utveckla, motivera och driva dig själv framåt. Som person är du ansvarsfull, arbetsam och professionell. Du är driven, ser lösningar och säkerställer regelefterlevnad och effektivitet i det dagliga arbetet. Vidare är du en teamspelare, med positiv energi och förmåga att motivera andra. Du har en väl utvecklad socialförmåga och sätter alltid kunden i fokus.

Forex Banks Kundserviceavdelning har under de senaste åren vunnit SM i Telefoni och du kommer ingå i det teamet.

Lön: Marknadsmässig
Placeringsort: Gamla Stan, Stockholm
Arbetstid: mån-fre 8-17 alt 9-18

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om företaget
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering. Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på sex orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1 000 jobb och har dagligen ca 250 konsulter ute på uppdrag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-10
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3465
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Björn Jonasson 0812075304 bjorn.jonasson@maxkompetens.se

Företag
Maxkompetens

Adress
Maxkompetens
Herkulesgatan 12
11152 Stockholm

Kontorsadress
Herkulesgatan 12, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2255602

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens: