Kundtjänstmedarbetare sökes till tolkförmedling
Lingua Communication Nordic AB / Butikssäljarjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lingua Communication Nordic AB i Nacka,
Örebro,
Västerås,
Uppsala,
Sundsvall eller i
hela Sverige Som kundtjänstmedarbetare hos oss kommer du med hjälp av våra planeringsverktyg att tillsätta tolkar på tolkuppdrag. Du besvarar uppdragsförfrågningar från våra kunder via telefon och mail samt kontaktar tolkar och översättare för att tillsätta uppdragen utifrån språk samt kompetensnivå.
Tjänsten omfattar bl a:
• mottagande av tolkuppdrag
• schemaläggning och koordinering av tolkuppdrag
• tätt samarbete med våra kunder och tolkar
• administration kring uppdragen samt kring våra tolkar och kunder.
Vi söker dig som kan arbeta självständigt och noggrant, har en god social kompetens, vågar ta egna beslut och förstår vikten av service och såklart gillar du att arbeta med människor! Du är stresstålig och du trivs med att arbeta i ett stundtals högt tempo. Du är lyhörd och prestigelös samt en god kommunikatör. Du har god telefonvana och du är duktig på att skapa och vårda kontakter och på att bemöta människor i en mångkulturell miljö. Du har känsla för logistik i planeringsarbetet.
Då en stor del av din arbetstid kommer att ägnas åt att kommunicera med kunder och tolkar/översättare via telefon samt e-post så är det en förutsättning att du talar och skriver svenska korrekt och obehindrat.
Utbildning och erfarenhet: Du har minst gymnasiekompetens. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med kundservice eller liknande. Har du ett annat modersmål än svenska ser vi det som en fördel. Då rekrytering sker löpande är det viktigt att du ska finnas tillgänglig snarast möjligt.
Vi söker dig som kan arbeta självständigt och noggrant, har en god social kompetens, vågar ta egna beslut och förstår vikten av service och såklart gillar du att arbeta med människor! Du är stresstålig och du trivs med att arbeta i ett stundtals högt tempo. Du är lyhörd och prestigelös samt en god kommunikatör. Du har god telefonvana och du är duktig på att skapa och vårda kontakter och på att bemöta människor i en mångkulturell miljö. Du har känsla för logistik i planeringsarbetet.
Då en stor del av din arbetstid kommer att ägnas åt att kommunicera med kunder och tolkar/översättare via telefon samt e-post så är det en förutsättning att du talar och skriver svenska korrekt och obehindrat.
Utbildning och erfarenhet: Du har minst gymnasiekompetens. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med kundservice eller liknande. Har du ett annat modersmål än svenska ser vi det som en fördel. Även säljerfarenhet och kunskaper inom IT är meriterande. Du ska finnas tillgänglig snarast möjligt.
Linguacom är ett företag som förmedlar tolk- och översättningstjänster till främst kommuner, stat och landsting, men även till privata kunder såsom advokatbyråer och andra företag. Vi är idag ca 20 anställda och vi sitter i fina lokaler i Finntorp, Nacka (ca 8 minuter från Slussen med buss). Vi har funnits i dryga fem år och vi är ett av Nackas snabbast växande företag.
Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 07.55 - 17.05. Rekrytering sker löpande.
Publiceringsdatum2018-11-12ErsättningProvanställning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-31
Ange följande referens när du ansöker: Kundtjänstmedarbetare
KontaktMichael Larsson
michael@linguacom.seFöretagLingua Communication Nordic AB
AdressLingua Communication Nordic AB
Gamla Värmdövägen 8
13137 Nacka
KontorsadressGamla Värmdövägen 8
Jobbnummer 4451793
Observera att sista ansökningsdag har passerat.