Kundtjänstmedarbetare/Registrerare (Behovsanställning)
CityMail Sweden AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos CityMail Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige CityMail hjälper företag att kommunicera med sina kunder - och att hitta nya. Med hjälp av våra olika tjänster gör vi brevlådan till en ännu effektivare och viktigare kommunikationskanal. Nytänkande, inställningen att "Allt går att göra bättre" och en stark vilja att ständigt växa utmärker vår organisation och våra medarbetare. CityMail befinner sig i en expansiv fas. Före 2009 ska vi nå 60 procent av Sveriges hushåll och företag och i januari 2007 startade verksamheten i Danmark - det första steget mot resten av världen.
Vi söker två medarbetare för behovsanställning som kommer att arbeta på vår Sales and Marketing-avdelning med placering på vårt huvudkontor i Västberga. Behovsanställning innebär att du
arbetar vid arbetstoppar eller ersätter ordinarie personal vid exempelvis semester eller sjukdom några gånger i månaden. Runt jul/nyår och under juni-augusti 2008 finns goda möjligheter till
vikariat. I första hand söker vi dig som studerar på heltid eller deltid.
Arbetsuppgifter i vår kundtjänst (Mottagarservice) innebär att:
• via telefon, mejl eller brev hantera, utreda och följa upp mottagarärenden kring frågor som berör vår postdistribution. Huvudsakligen kommer du att prata med våra mottagare men även
en del kontakter med vår utdelningsorganisation ingår
• administrativa göromål såsom framtagande av statistik över mottagarärenden och utreda reklamationer
• telefonen blir ett av dina viktigaste arbetsredskap
Registreringsarbetet innebär:
• manuell matchning mellan olika register
Vid vissa tillfällen arbetar du också i vår reception
Kravprofil
• avslutat gymnasium
• minst 3 månaders erfarenhet av receptionistarbete
• goda kunskaper i office-paketet
Meriter
• erfarenhet av klagomålshantering och ärendehantering från kundtjänst
För att lyckas krävs
• Vi söker positiva, uthålliga och engagerade medarbetare som brinner för att ge bästa service.
• god förmåga att uttryck sig i tal och skrift
• att via telefon ha lätt för att etablera relationer med mottagare
• förmåga att hantera många ärenden samtidigt varför god administrativ förmåga är viktigt
• att förstå betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet kund- och mottagarbemötande
• ett strukturerat arbetssätt och en stor portion ödmjukhet och lyhördhet
Arbetstider/Varaktighet
• Tjänsterna är behovsanställningar vid volymtoppar med goda möjligheter för semestervikariat runt jul/nyår och sommar
Publiceringsdatum2007-10-04Anställningstyp/arbetstiderBehovsanställning
ErsättningTimlön
Så ansöker duAnsök via vår Webb-plats:
https://CityMail.easycruit.com/vacancy/application/118439/8142?channel=amv&iso=seSista ansökningsdag 2007-10-14
Vi tar inte emot ansökningar via epost
FöretagCityMail Sweden AB
Box 90108
12021 Stockholm
Mer information på
http://www.citymail.se Jobbnummer 14275
Observera att sista ansökningsdag har passerat.