Kundtjänstmedarbetare Front Office till Klingel, Göteborg
Jerrie / Butikssäljarjobb / Göteborg
2019-03-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänstmedarbetare Front Office till Klingel, Göteborg" (publicerad 2019-06-17) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jerrie i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Härryda,
Stenungsund eller i
hela Sverige Klingel Sverige säljer och marknadsför varumärket Klingel på den nordiska marknaden. Företaget är ett dotterbolag till den tyska modekoncernen K-Mail Order GmbH & Co. KG, som idag har verksamhet i 12 europeiska länder. Koncernen har specialiserat sig på produkter och modeartiklar för en mogen målgrupp, i första hand kvinnor. I Norden säljs sortimentet via e-handel och katalog. Det nordiska huvudkontoret är placerat i Göteborg.
Klingel söker nu ytterligare en serviceminded och lösningsfokuserad kundtjänstmedarbetare! Du kommer att arbeta med kunder i hela Skandinavien på Klingels nordiska huvudkontor i ljusa lokaler i Gårda i centrala Göteborg. Här arbetar idag ca 25 personer inom kundtjänst, marknad och översättning. Du blir en del av ett mycket trevligt team på ett expansivt, internationellt företag med sunda värderingar och ett öppet och coachande ledarskap. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start våren 2019.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Vara första linjens kundtjänst och besvara inkommande kundärenden via telefon, chat, mail och sociala medier
• Jobba aktivt med merförsäljning för att uppfylla avdelningens satta mål
• Ringa till kunder i olika outbound-aktiviteter
• Ge feedback kring företagets processer ur ett kundperspektiv
• Ge feedback kring kampanjer, marknadsaktioner, katalogutskick mm genom att aktivt delta i möten, diskussioner, teamarbete och workshops
• Tillsammans med dina kollegor jobba aktivt med att ge den bästa möjliga servicen till Klingels kunder.
Vi söker dig med gymnasieutbildning och gärna tidigare erfarenhet av att arbeta med service, försäljning eller orderadministration. Du har mycket god datorvana, även i affärssystem. Vi har som krav att du är flytande i svenska, och har goda kunskaper i engelska. Kan du även finska och/eller tyska är det en merit men inget krav. Du är bra på att uttrycka dig i både tal och skrift.
Som person är du ödmjuk, lösningsorienterad och ansvarstagande med hög servicekänsla och positiv inställning. Du trivs med ett administrativt och serviceinriktat arbete där telefon och dator är dina främsta redskap. Du tar stort ansvar för ditt arbete och det som motiverar dig är att ge bästa möjliga service till kunden.
Varmt välkommen med din ansökan med bifogat CV och brev på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43.
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2019-03-20ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJerrie
AdressJerrie
Odinsgatan 9
41103 Göteborg
KontorsadressOdinsgatan 9
Jobbnummer 4680591
Observera att sista ansökningsdag har passerat.