Kundtjänstmedarbetare
Klippans kommun, Intresseanmälan / Administratörsjobb / Klippan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Klippan,
Åstorp,
Bjuv,
Perstorp,
Örkelljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Klippans kommun, Intresseanmälan i Klippan Klippans kommun ligger i det attraktiva och expansiva nordvästra Skåne. Vi växer hela tiden och idag kallar över 17 000 invånare någon del av vår kommun hemma. Att ta sig hit är enkelt, både kollektivt och med bil. Det gör oss till ett smart val.
Hos oss får du cirka 1500 medarbetare. Tillsammans är det vårt jobb att ge alla kommunmedborgare rätt förutsättningar och möjligheter. Det är så viktigt för oss att vi har gjort det till vår policy: "Klippan - en kommun där vi tillsammans skapar goda förutsättningar att växa upp, leva och verka. Här bor och mår vi bra!"
Tillsammans med vår värdegrund som är Professionalitet, Engagemang och Öppenhet skapar den grunden till hur vi arbetar och hur vi ser på vår organisation.
Att våra medarbetare ska trivas är viktigt för oss. Du ska känna att du har goda möjligheter till utveckling och bra förmåner. Därför har vi Förmånsklippan som är en portal full med förmåner för anställda i vår kommun.
För allas trevnad tillämpar Klippans kommun en rökfri arbetstid.
Publiceringsdatum2018-02-14ArbetsuppgifterKundtjänsten i Klippans kommun har funnits sedan våren 2014 och besvarar frågor inom hela kommunens verksamhetsområde. Vårt mål är att ge bästa möjliga service till alla våra invånare. Vi söker en vikarie som vill vara med på resan för att fortsätta bygga Sveriges bästa kundtjänst. Kanske är det just dig vi söker?
Du är en stjärna på att ge god service och sätter alltid kunden i fokus. Som kundtjänstmedarbetare är du kommunens ansikte utåt och stärker vårt varumärke i varje möte. Tjänsten innefattar mycket kundkontakter och det är självklart för dig att bemöta kunder och besökare på ett trevligt och professionellt sätt.
Som invånare ska man inte behöva veta hur kommunen är organiserad för att veta var man ska vända sig med sitt ärende. Genom att förenkla, förbättra och effektivisera information, vägledning och handläggning av enklare ärenden förbättras möjligheterna att få rätt hjälp redan vid första kontakt med kommunens kundtjänst.
Som medarbetare i vår kundtjänst kommer du arbeta med allt från att ge information och vägledning till att handlägga enklare ärenden.
Arbetet innebär att du möter medborgare främst i telefon och besök, men även via e-post, på webben och i personliga möten.
Du ger kunderna korrekta och sakliga svar där du hjälper kunden att komma till rätt person inom vår organisation.
Arbetet handlar om att ha medborgaren i fokus och på ett professionellt sätt hålla ärendena korta så att du snabbt kan hjälpa nästa kund. Tempot är bitvis mycket högt.
Du arbetar i grupp tillsammans med andra kundtjänstmedarbetare.
I huvudsak arbetar du med telefon och dator som arbetsredskap, där du under pågående samtal skriver in uppgifter, söker information i olika system etc. Det förekommer även andra administrativa uppgifter. Du skall vara proffs på bemötande, du brinner för att ge service och sätter alltid kunden i centrum.
Kvalifikationer• Till denna tjänst söker vi dig som har KY-utbildning eller minst gymnasiekompetens från serviceinriktade utbildning.
• Ett krav är att du har mycket goda kunskaper i arabiska, svenska och engelska både i tal och skrift. Om du dessutom har ytterligare språkkunskaper är det meriterande.
• Erfarenhet från Kundtjänst eller liknande serviceyrke.
• Dokumenterad och god förmåga att hantera olika typer av IT-baserade informations- och verksamhetssystem.
• Är representativ och utåtriktad med hög social kompetens.
• Har starkt kundfokus och lätt för att skapa goda relationer med andra.
• Är strukturerad, flexibel och har förmåga att prioritera.
• Trivs att jobba i högt tempo med många bollar i luften.
Som medarbetare hos oss är du beredd att utveckla din kompetens inom andra verksamhetsområden och du har lätt för att anpassa dig till ändrade förhållanden på din arbetsplats. Du är engagerad i utvecklingen av arbetssätt och rutiner, allt för att höja servicenivån gentemot våra kunder. Du gillar att samarbeta och trivs i en prestigelös och lösningsinriktad arbetsmiljö.
Du har dokumenterad erfarenhet av kundkontakter.
Du har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift.
Du har lätt att samarbeta med olika typer av människor och trivs i en organisation där förändringar och utveckling tillhör vardagen.
Du har erfarenhet av och fallenhet för att arbeta i olika IT-system och du kan arbeta med dator och telefon samtidigt.
Du har erfarenhet av informationssökning på internet och kan hantera sociala medier.
Du har en personlig mognad och en positiv attityd.
ÖVRIGT
Som rekryteringsverktyg använder vi Offentliga jobb för att hantera ansökningar samt kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. För att underlätta vår bedömning av ansökningar bör du därför använda Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett.
Tillsättning av en intresseanmälan kommer att grunda sig på de uppgifter du lämnar, det är därför av största vikt att Du är noggrann när du fyller i Din ansökan. Du intresseanmäler genom länken i annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning Vikariat på 100% tom 2018-12-31 med chans till förlängning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-28
Ange följande referens när du ansöker: A755930
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJenny Engkvist
jenny.engkvist@klippan.se 0435-28000
FöretagKlippans kommun, Intresseanmälan
AdressKlippans kommun, Intresseanmälan
Trädgårdsgatan 12
26480 KLIPPAN
KontorsadressTrädgårdsgatan 12 26480 Klippan
Jobbnummer 3965396
Observera att sista ansökningsdag har passerat.