Kundtjänsthandläggare
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Gävle
2012-06-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare" (publicerad 2016-11-28) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Gävle,
Sandviken,
Ovanåker,
Söderhamn,
Falun eller i
hela Sverige Referens: 035782-2012
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.
KundtjänsthandläggareKan vi höra ditt leende genom telefon? Då behöver vi dig som kundtjänsthandläggare på Försäkringskassans kundcenter. Vi söker dig som vill se till att våra kunder får bästa möjliga kundupplevelse! Som kundtjänsthandläggare är du kundens första kontakt med Försäkringskassan och har en avgörande roll när det gäller att överträffa kundens förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. På Försäkringskassans Kundcenter skapar vi trygghet för kunden genom att ge rätt information och snabb handläggning. Vi möter våra kunder via telefon, e-post, i social medier och interaktivt. Vi har ca 175 000 kundkontakter från hela Sverige varje vecka och strävar efter att utvecklas och ligga i framkant genom att hitta nya kontaktytor för våra kunder.
Kundcenter för privatpersoner är Försäkringskassans största kundingång och finns på fem orter. Med ett telefonnummer och öppettider både på vardagar och helger är vi lätta att komma i kontakt, på så sätt kan vi hjälpa kunden med flera ärenden direkt över telefon.
Placering Kundcenter för privatpersoner i Gävle
Arbetsuppgifter och ansvar
Som kundtjänsthandläggare identifierar du kundens behov och vägleder våra kunder inom socialförsäkringen. Du ger allmän och kundspecifik information om socialförsäkringen, Försäkringskassans hemsida och våra självbetjäningstjänster. Du handlägger ärende, fattar beslut om ersättning och verkställer beslutet. En viktig uppgift som kundtjänsthandläggare är att bidra till ökad kunskap hos kunden kring rättigheter och skyldigheter i socialförsäkringen och att hjälpa kunden in på våra självbetjäningstjänster samt att medverka till att stärka kundens förtroende för Försäkringskassan såväl som socialförsäkringen.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall.
Publiceringsdatum2012-06-05KvalifikationerVi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium samt minst 30 högskolepoäng eller likvärdigt
• är mycket serviceinriktad, en fingertoppskänsla för kundservice.
• har hög social kompetens
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• är stabil och även flexibel
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media
• god pedagogisk förmåga
• förstår och värdesätter människors olikheter
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• har mycket god datorvana, god IT-kunskap
De personliga egenskaperna och engelskkompetensen kommer att säkerställas via test
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet, annat större serviceföretag eller kontaktcenter
• har kvalificerad yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning
• har kunskap om socialförsäkringen
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationVi söker nu ett antal medarbetare på heltid för visstidsanställning t.o.m. 31 mars 2013. Tillträde 3 september 2012. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Arbetet innebär att dagen är full av kundmöten och styrs i bemanningsplanering. Den schemalagda arbetstiden på vardagar kan förläggas mellan 06:45 - 21:15. På lördagar mellan 07:45 - 16:15 och på söndagar mellan 12:45 - 21:15.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Platschef i Gävle, Kristina Ericson 010-115 32 35. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Katrin Synnott tfn 010-116 16 08. Fackliga kontaktpersoner är för ST-FK Åke Höglund, 010-111 81 90, för SACO Johan Enbom 010-112 63 58 och för SEKO Ebrima Dibba 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 035782-2012 senast den 17 juni 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1264503
Observera att sista ansökningsdag har passerat.