Kundtjänsthandläggare
Försäkringskassan / Kontorsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sundsvall,
Kramfors,
Hudiksvall,
Ljusdal,
Sollefteå eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Vi söker kundtjänsthandläggare med placering på Ort
Kan vi höra ditt leende genom telefon? Då behöver vi dig som kundtjänsthandläggare på Försäkringskassans kundcenter. Som Försäkringskassans största kundingång har vi ca 175 000 kundkontakter från hela Sverige varje vecka.
Vi söker dig som vill överträffa våra kunder och partners förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. Som kundtjänsthandläggare är du våra kunder och partners första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi möter våra kunder och partners via telefon, e-post, i sociala medier och interaktivt. Med ett telefonnummer och öppet vardagar mellan 07:00 och 18:00 är vi lätta att komma i kontakt med och mångas ärenden kan lösas direkt.
Ansvar och arbetsuppgifter
Du identifierar våra kunder och partners behov och hjälper dem med allmän och specifik information via telefon, e-post och personligt webbmöte. Du informerar och ger support i våra självbetjäningstjänster så att kunderna själva kan sköta sina ärenden. I arbetet ingår också att fatta beslut gällande socialförsäkringsförmåner för kunder i olika livssituationer samt att handlägga ärenden
Kvalifikationer
Vi söker dig som
• har slutbetyg gymnasium och minst 30 högskolepoäng eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har minst två års erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media
• har en god pedagogisk förmåga
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• förstår och värdesätter människors olikheter
Det är meriterande om du
• har en slutförd examen från högskola/universitet (120p/180hp)
• har erfarenhet av att arbeta i telefon
• har erfarenhet att arbeta med beslut som påverkar individer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2017-02-07Övrig informationFem tillsvidaretjänster på heltid med tillträde den 3 april 2017. Provanställning tillämpas vanligtvis. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska tester och rösttest kommer att användas i denna rekrytering.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Åke Belin 072 - 580 90 59 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Emil Jarengrim 010 - 116 79 49(för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Jeanette Blom
jeanette.blom@fk.se SACO: Veronica Berg
veronica.berg@fk.se SEKO: Ulf Ehn,
ulf.ehn@forsakringskassan.seSå ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 2017-02-12 märkt med diarienummer 067061-2016. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
10351 Stockholm
10351 Stockholm
Kontorsadress10351 Stockholm
Jobbnummer 3305472
Observera att sista ansökningsdag har passerat.