Kundtjänstchef
Gotlands kommun / Ekonomichefsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gotlands kommun i Gotland Ledningsstöd
Vad sägs om att bo på en plats som aktivt arbetar med att bli Östersjöregionens mest kreativa och magiska plats präglad av närhet, hållbar tillväxt och fylld av livslust? Brinner du dessutom för service? Då har Region Gotland något verkligt intressant att erbjuda: tjänsten som kundtjänstchef.
En helt ny enhet kommer att byggas upp i Region Gotlands nya, attraktiva lokaler på Visborgsområdet i södra Visby. Visborg är ett f d regementsområde som byggts om för att inrymma ca 550 medarbetare av Region Gotlands drygt 6000 medarbetare, och är regionens centrum för ledning och administration.
Den nya kundtjänstenheten kommer att ingå i Serviceförvaltningen, avdelningen för Ledningsstöd, men vara en regiongemensam kundtjänst.
Kundtjänstenheten ska vara det naturliga sättet för kunderna/medborgarna att söka inledande kontakt med Region Gotland oavsett vilket verksamhetsområde det handlar om. Kundtjänsten ska säkerställa att vi som region lever upp till kundernas/medborgarnas förväntningar avseende bemötande, tillgänglighet och service. Kundtjänstenheten kommer att vara centralt placerad och innehålla bl.a. receptionen på Visborg, växel, registratur och enklare ärendehandläggning kommer också att ske inom enheten.
Publiceringsdatum2011-03-31Dina arbetsuppgifterDu kommer att initialt vara med och bygga upp den nya enheten men också att processorientera verksamheten. I tjänsten kommer det att ingå budgetansvar, personalansvar för 20 - 25 medarbetare, ansvaret för kundnöjdheten och för information och återkoppling runt verksamhetens olika nyckeltal. Du förväntas driva verksamheten med god service till medborgare och interna kunder, leda det dagliga arbetet och coacha medarbetarna för att nå uppsatta mål. I tjänsten ingår även viss administration med statistik och rapporter samt ansvar för bemanning.
KvalifikationerDu har högskolekompetens inom service/turism/event eller ledarskap, eller relevant likvärdig utbildning. Du har erfarenhet av arbete med kundservice/kundtjänst och arbete som ledare. Du är kunnig inom processutveckling och vi ser erfarenhet av att bygga upp ny verksamhet inom serviceområdet som meriterande.
Som person drivs du av mötet med människor och av att få arbeta med service/kundnöjdhet. Du är utvecklingsinriktad, strukturerad och uthållig.
Som ledare är du coachande, inspirerande och ett föredöme. Du leder handlingskraftigt med engagemang och en god kommunikativ förmåga. Du har även intresse av att förvalta verksamhet och har en administrativ förmåga.
Körkort krävs.
Arbetstider och omfattningTillsvidareanställning. Heltid. snarast
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-04-18
Ansökan skickas till:
Region Gotland, Serviceförvaltningen
Personal & Information, Kom Jobb
621 81 Visby
Telefonnummer: 0498-269147
Faxnummer: 0498-269138
Välkommen med din ansökan till Region Gotland, Serviceförvaltningen,
Personal & Information, Kom Jobb, 621 81 Visby
Ange följande referens när du ansöker: 4774A
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobbansokan@gotland.seKontaktChristine Edström, 0704-47 75 14,
christine.edstrom@gotland.seFacklig information:, 0498-269000
FöretagGotlands kommun
AdressGotlands kommun
62181 VISBY
Jobbnummer 891502
Observera att sista ansökningsdag har passerat.