Kundsupport till Fonuskoncernen
Fonus / Butikssäljarjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fonus i Kalmar,
Oskarshamn,
Ronneby,
Växjö,
Ljungby eller i
hela Sverige Vi söker nu serviceinriktade och engagerade medarbetare till Fonuskoncernens kontaktcenter. Kontoret i Kalmar är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder. Arbetsplatsen supportar koncernens två stora verksamheter: Sveriges största familjejuridiska verksamhet samt Sveriges marknadsledande begravningsbyrå. Som kundsupport på Kontaktcenter får du möjlighet att utvecklas i ett modernt och värderingsstyrt företag med engagerade och lyhörda kollegor. Vi erbjuder en familjär arbetsplats under stark tillväxt med placering i nya moderna lokaler i Kalmar. På kontoret sitter idag cirka 30 medarbetare i kontorslandskap som är väl anpassat efter arbetsuppgifterna. Arbetstiderna är varierande.
Publiceringsdatum2019-04-23Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifterna innefattar i huvudsak att sköta kundkontakt och mötesbokning för koncernens kunder samt sköta det administrativa arbete som är nödvändigt för att övriga medarbetare i verksamheten ska kunna utföra sina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Som medarbetare på Kontaktcenter bör du ha lätt för att bemöta människor och drivas av att ge våra kunder en hög servicenivå. Arbetet sker med telefon och dator som främsta arbetsredskap. Det är viktigt att du är van vid att hantera olika system och har ett effektivt arbetssätt. Som person har du en positiv grundinställning och är flexibel i ditt arbete. Det händer mycket i koncernen så det är av stor vikt att du ser positivt på förändringar.
Kvalifikationer• Minst 1 års erfarenhet från kundservice och försäljning.
• Gymnasieutbildning och goda färdigheter i Office-paketet samt god systemvana.
Vi ser det som ett plus (ej krav) om du hade ekonomi eller juridik som inriktning på gymnasiet/högskola.
Intresserad?
Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och får ta del av förmåner som främjar både utveckling och välmående. Det innebär allt från friskvårdsbidrag, kollektivavtal till ett gediget kompetensprogram för att kunna utvecklas i din yrkesroll.
Välkommen med din ansökan senast den 12 maj.
Urval och intervjuer sker löpande.
Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna:
Liza Jonsson, Kontaktcenterchef, Tfn 08-709 83 14
Hanna Julin, Personalspecialist, Tfn 08-709 83 55
Katrin Johansson, Facklig företrädare Handels, Tfn 0454-128 33
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFonus
AdressFonus
Box 4036
10261 Stockholm
KontorsadressBox 4036
Jobbnummer 4746384
Observera att sista ansökningsdag har passerat.