Kundsupport/IT-support
TopSkill Sweden AB / Supportteknikerjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TopSkill Sweden AB i Växjö,
Karlshamn,
Karlskrona,
Kalmar,
Stockholm eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2017-07-03Om företagetTopSkill är ett HR-företag med fokus på internationell rekrytering och personaluthyrning samt market business support (MBS). Med mer än 15-års erfarenhet av rekrytering, personaluthyrning och ledarskap vet vi vad som krävs för att leverera rätt kandidat till rätt tjänst. Vårt engagemang, flexibilitet och vilja att alltid prestera bättre gör både oss och våra kunder är framgångsrika.
Om företagetFör kunds räkning söker vi en medarbetare inom Kundsupport/IT-support via telefon och fjärrskrivbord. Tjänsten är på heltid med placering i Växjö. Vårt kundföretag är en välkänd aktör inom elbranschen och har kunder över hela landet. De arbetar med applikationer (Windows och Webb) för kunder som arbetar med el. För vårt kundföretag spelar varje medarbetare stor roll. Du kommer att vara en del av en platt organisation där samhörighet mellan medarbetarna och möjlighet att vara med att påverka verksamhetens utveckling prioriteras högt. Urval till tjänsten sker löpande så v.v. inkom med din ansökan så fort som möjligt. Alla ansökningar hanteras av TopSkill AB.
ArbetsuppgifterSom Kundsupport/IT-support ansvarar du för företagets programsupport. Supporten sker främst via telefon och fjärrskrivbord. Du kommer jobba i ett team där andra hjälper till med supporten i viss mån men där du är huvudansvarig och ska vara den som de andra kan luta sig tillbaka på. Du ska vara experten.
Det är viktigt att du är kundorienterad då supporten är väldigt viktig för företaget.
Du ska också kunna hantera merförsäljning och svara på försäljningsfrågor kring företagets produkter och tjänster.
Du arbetar med företagskunder av varierande storlek och som befinner sig på olika platser i landet.
I tjänsten kommer du också hjälpa till med administration i de interna systemen, installera interna datorer och kursdatorer, hjälpa till med intern support av program och tjänster.
ProfilDu är allmänt IT-kunnig och har erfarenhet av IT-support via telefon. Vi ser gärna att du har någon form av Teknik/IT-utbildning från Gymnasium, KY- eller högskola. Meriterande är vana av fjärrstyrningsverktyg, support av Windowsapplikationer, arbete med företagskunder samt erfarenheter av telefonförsäljning. Det är en fördel om du kan Microsoft Word och Excel bra.
Som person är du strukturerad, noggrann, initiativrik, orädd och ödmjuk. Du gillar att lösa problem och är pedagogisk i ditt tillvägagångssätt. Du vill gärna arbeta på ett mindre företag där du får möjlighet att utvecklas samt vara med att påverka på olika sätt. Du ska också ha en vilja att lära dig nya saker.
Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
40 tim/vecka Tillsvidare
ErsättningFast lön
Försäkringar mm.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarcus Kling
FöretagTopskill Sweden AB
AdressTopskill Sweden AB
Vasagatan 50
11120 Stockholm
KontorsadressVasagatan 50 11120 Stockholm
Jobbnummer 3587297
Observera att sista ansökningsdag har passerat.