Kundspecialist till Business Customer Service, Kista
Tele2 Sweden / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tele2 Sweden i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Tele2 är en internationell mobiloperatör med utmanaranda i vårt DNA.
Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar vilket ställer höga krav på oss. Självklart vill vi möta dessa krav, därför blir hur vi arbetar och vilka vi är vår nyckel till framgång.
Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.
Nu söker vi en kundspecialist till Kista! Är det dig vi letar efter?
Det här är jobbet...
Som kundspecialist på Tele2 Business kommer du att arbeta i ett personligt kontaktteam där ni i respektive team tar ansvar för en del av våra ramavtalskunder. Ditt jobb kommer i huvudsak innefatta att säkra upp kvalitén och den administrativa förvaltningen av teamets kunder. Du kommer även att delta i vissa möten som berör kunderna, både internt och externt. Då ni jobbar i ett team så ska du finnas tillgänglig för att hoppa in i driften när det krävs.
Du har även ansvar för att teamet är och blir utbildade/informerade om kundspecifika rutiner, vilket kräver att du har en utökad detaljkunskap om kundernas avtal, mm.
Arbetet är komplext och bedrivs i många olika stödsystem varför helhetssyn, detaljkunskap och ansvarskänsla är viktiga egenskaper.
Du ska:
- Kommunicera med kund i tal och skrift, både engelska och svenska.
- Vid hög belastning ska du finnas tillgänglig för att hoppa in i driften när det krävs.
- Säkra upp kvalitén i teamet på kundernas avtal och rutiner.
- Kontinuerlig återkoppling till kund under ett ärendes levnadstid.
- Arbeta proaktivt med kundernas avtal.
- Analysera och återrapportera rotorsaker till varför våra kunder upplevt problem och hur rutiner/processer kan förbättras.
Kompetens och erfarenhet:
- Tidigare erfarenhet från kundservice och ramavtalssupport är ett krav.
- Du har mycket goda kunskaper om Tele2:s produkter och tjänster.
- Du ska även ha mycket goda kunskaper inom de system som används på kundservice.
- Du ska under en längre period tillbaka vara godkänd på våra kpi:er och mål som vi jobbar efter på kundservice.
- Slutförd gymnasieutbildning eller högskolekompetens.
- Du är flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Publiceringsdatum2017-08-02Dina personliga egenskaperDu ska ha en hög social kompetens, vara driven och trivs med många kontaktytor. Du ska kunna ta eget ansvar och fatta beslut. Visa resultat i ett högt tempo.
Du tar initiativ, är kreativ och nytänkande. Framför allt är du kund - och lösningsfokuserad. Du har lätt för samarbete och skapa relationer, då arbetet innebär tät kontakt med övriga medarbetare på avdelningen samt andra enheter på Tele2.
Det som ständigt driver vårt företag framåt och som är din nyckel till framgång hos oss är vår unika företagskultur "the Tele2 Way". Kulturen bygger på våra värderingar - flexibilitet, öppenhet och kostnadsmedvetenhet. Flexibilitet för oss betyder att du lyssnar på kunderna och att du älskar förändring. Med öppenhet menar vi att du är prestigelös samt trivs med rak och ärlig kommunikation. Kostnadsmedvetenhet innebär att du alltid försöker hitta smarta lösningar och utmanar alla kostnader. Din specifika yrkeskompetens är lika betydelsefull som att du kan agera enligt "The Tele2 Way".
Det här är vad Tele2 kan ge dig...
• en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.
• stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.
• Vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.
Vill du veta mer om Tele2 och oss som jobbar här, surfa in på
www.tele2.se/karriar och läs mer.
Tjänsterna är placerade i Kista.
Är du en av oss? Skicka in din ansökan redan idag då vi kommer att intervjua kandidater löpande. Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående tillsvidareanställning
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-13
Ange följande referens när du ansöker: 2017/251
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTele2 Sweden
AdressTele2 Sweden
Borgarfjordsgatan 16
16440 Kista
KontorsadressBorgarfjordsgatan 16
Jobbnummer 3624798
Observera att sista ansökningsdag har passerat.