Kundservicemedarbetare sökes till Releasy i Linköping.

Releasy Customer Management AB / Kundservicejobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Releasy Customer Management AB i Linköping, Norrköping, Örebro, Skövde, Jönköping eller i hela Sverige

Häng med på Releasys spännande tillväxtresa! Just nu söker vi Kundservicemedarbetare till vårt kontor i Linköping där du kommer att representera vår kund som är ett ledande elbolag.

Vi söker dig som vill ha nya utmaningar och göra karriär hos oss på Releasy - ett av Sveriges ledande företag inom outsourcad kundservice.
Du behöver ingen tidigare erfarenhet - om du har viljan ger vi dig utbildningen och coachningen du behöver för att utvecklas. Via vår Karriärtrappa får du möjlighet att avancera och klättra i rollen som Kundservicemedarbetare.

Snabbfakta

Roll: Kundservicemedarbetare
Arbetsort: Linköping
Omfattning: 100%
Lön: Enligt kollektivavtal
Startdatum: 22 Feb. Anställningen startar med en utbildning på 20 dagar mellan kl 8:00-16:45.
Arbetstider: Måndag-fredag: 08:00-16:30. Arbete på kvällar och helger kan förekomma vid behov.
Övrigt: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning

Vi erbjuder dig

Bra förmåner: Friskvårdsbidrag, Massage på arbetstid, Förmåner kopplade till Karriärtrappan

Stark gemenskap: Bra stämning, Hög teamkänsla, Positiv företagskultur

Trygghet i form av: Stöttande och coachande ledare, Kollektivavtal, Tydliga förväntningar

Utvecklande karriär: Bli expert inom kundservice, Tydliga mål, utvecklingsmöjligheter

Publiceringsdatum
2022-12-23

Arbetsuppgifter
Som Kundservicemedarbetare kommer du få chansen att vara ansiktet utåt för företaget och dagligen hjälpa kunderna med rådgivning kring elfrågor. Du kommer att hantera både nya och befintliga kunder, där du hela tiden strävar efter att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen. Kundärenden hanteras via telefon och mejl.

Dina arbetsuppgifer kommer handla främst om att hjälpa kunder med bl.a förbrukningsfrågor, fakturafrågor och avtalsrådgivning. Nu när elmarknaden ser ut som den gör får vi många frågor om förbrukning och hur man kan sänka denna. Vi arbetar mycket med att rekommendera kunderna det bästa avtalet för deras behov. Du kommer även få arbeta med nyförsäljning samt mot att behålla kunder vid flytt.

Profil
• Har fyllt 18 år
• Kan tala svenska och engelska flytande
• Har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift
• Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom kundbemötande service eller försäljning

Utöver detta ser vi att du är duktig på att skapa goda kundrelationer och prioritera kundbehov. Du prioriterar serviceupplevelser och justerar beteende snabbt och effektivt för att skapa kundnöjdhet. Du lägger gärna mycket tid och energi på att nå önskat resultat och drivs av en vilja att jobba målinriktat. Du har ett bevarat lugn och fokus vid tuffa/oväntade situationer och hanterar problem självständigt och effektivt. Dessutom är du duktig på att kommunicera på ett tydligt, enkelt och professionellt sätt samt är säker i olika prestationssituationer.

Så ansöker du
Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag! Ansökningar hanteras löpande vilket innebär att rollen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Observera att du kommer att genomgå en bakgrundskontroll som en del i urvalsprocessen. Det gör vi för att undanröja eventuella frågetecken gällande framtida arbetsprestation. Det kan vara regelverk som styr kundernas verksamhet, men främst handlar det om att vi ska känna oss trygga med dig som medarbetare. Bakgrundskontrollen görs med hjälp av ditt fullständiga personnummer.

Vid frågor kring tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryterare: Helena Mattsson på helena.mattsson@releasy.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Releasy Customer Management är en outsourcingpartner inom kundservice till flertalet uppdragsgivare inom branscher som telekom, media, e-handel, resor och offentlig verksamhet. Releasy tar hand om sina uppdragsgivares kundservice och försäljning i alla kanaler, exempelvis sociala medier, chatt, mail och telefon. Releasy är under kraftig expansion och har 1500 anställda fördelat på sex verksamhetsorter; Borlänge, Linköping, Borås, Stockholm, Barcelona och Karlskoga.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Releasy Customer Management AB (org.nr 556754-2633)

Arbetsplats
Releasy

Jobbnummer
7291828

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Releasy Customer Management AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Releasy Customer Management AB: