Kundservicemedarbetare med social fingertoppskänsla
Vy Tåg AB / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vy Tåg AB i Gävle,
Ånge,
Karlstad,
Nässjö,
Umeå eller i
hela Sverige Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka
15 miljarder NOK och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens
affärsområden är persontrafik med tåg och buss samt mobilitet och turism. Vy
satsar på att utveckla hållbara transportlösningar, förbättra kundupplevelsen
och göra det enklare att resa kollektivt från dörr till dörr.
Vy Tåg är
dotterbolaget som agerar på den svenska järnvägsmarknaden. Omsättningen är
cirka 1 000 miljoner kronor, vi har omkring 700 anställda
och fem trafikuppdrag: Norrtåg, Värmlandstrafik, X-trafik, Krösatågen och från
december 2020 även nattågstrafiken på övre Norrland. Dessutom har vi egen
helgtrafik Karlstad-Oslo och kör snabbtåg Oslo-Göteborg i samarbete med vår
ägare.
Dina favoritord - Högt tempo, positiv och kundkontakt.
"Du är kommunikativ. Du älskar att ge god service till människor. Du har lätt för att anpassa dig till nya situationer."
Vi på Vy Tåg vill ta hand om våra kunder hela vägen. Därför skapar vi ett eget servicecenter i Gävles, med ett antal kundservicemedarbetare för så väl tillsvidare- som visstidsanställning. Vi söker dig med lika stora delar pionjäranda och nyfikenhet som erfarenhet av kundservice, för att bidra till lagandan redan från start.
Vill du vara en del av ett härligt gäng i ett företag med nära ledarskap och snabba beslutsvägar är det här jobbet för dig.
Publiceringsdatum2021-02-17Dina arbetsuppgifterVåra kunder kan behöva hjälp både före -under och efter resan. Förutom att svara på frågor om allt från trafikinformation till rabatter i telefon är dina huvudsakliga arbetsuppgifter
• att sälja och marknadsföra våra resor
• att svara på mejl, chatt och andra sociala medier
• att uppdatera innehållet på våra webbplatser
• att hantera reklamationer och om-/gruppbokningar
• att sammanställa och följa upp statistik.
• att svara och publicera inlägg i våra sociala kanaler
KvalifikationerVårt allra viktigaste formella krav på dig är att du har ordentligt med erfarenheter av försäljning och kundservicearbete, gärna med CRM. Dessutom ska du
• ha goda kunskaper i Officepaketet
• ha erfarenhet att arbeta mot tydliga mål och att följa upp dem
• ha godkända betyg i svenska A eller 1 och engelska A eller 5
• förstå, tala och skriva flytande på svenska och engelska - och du får gärna behärska fler språk än så
• vara 20 år eller äldre.
Dina personliga egenskaperIbland drabbas vi av trafikstörningar, och då kan arbetstempot på servicecenter tidvis bli väldigt högt. Då är det viktigt med is i magen, tålamod och ett aldrig sinande gott humör. Vi vill också att du
• är strukturerad och målinriktad
• är flexibel, lyhörd och intresserad av kontakt med människor
• har lätt för att anpassa dig till nya situationer för att verkligen förstå kundens behov
har god it-vana och är nyfiken på ny teknik.
• är intresserad av att utveckla våra sociala kanaler
Det är meriterande om du
• har vana av formgivning för digitala kanaler och/eller att arbeta i webbpubliceringsverktygen EpiServer och WordPress
• har kännedom om SEO
• har erfarenhet av personalansvar i tidigare jobb
Arbetstider: Varierande under öppettiderna 07:00-19:00 veckans alla dagar
Övrigt: ange i din ansökan om du är intresserad av tillsvidare eller visstidsanställning
Kontaktinformation
Maria Bäckström, HR chef, 026 4206416
Arbetsplats
Centralplan 2
803 11 Gävle
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVy Tåg AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4350191874".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Vy Tåg AB (org.nr 556564-9976),
http://www.nsb.no Arbetsplats VY Tåg AB
Jobbnummer 5580890
Observera att sista ansökningsdag har passerat.