Kundservicemedarbetare / Kundutvecklare till Sisource

Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2024-03-08

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sisource.

Om företaget
En integrerad partner inom kemikalier
Sisource är en partner som tar hand om allt inom kemikaliehantering så att företag kan ägna sig åt sin kärnverksamhet. De effektiviserar försörjningen av kemikalier, inköp, logistik, distribution, import/export samt administration. Dessutom säkerställer de arbetsmiljön och tillsammans med sina kunder ser de till att alla legala aspekter uppfylls - samtidigt som de fokuserar på totalkostnaden.

Sisource är inte bundna till några specifika varumärken utan arbetar brett på marknaden med ett stort antal tillverkare och underleverantörer. I deras centrallager i Linköping lagerhålls de mest frekvent använda produkterna från en mängd olika leverantörer, och i deras kemikaliedatabas finns ytterligare tusentals produkter. Allt för att deras kunder ska få en stabil försörjning med god kontinuitet.

Sisource kunder återfinns inom industrin där kemikalier är en viktig del i produktionsledet.

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som kundutvecklare har du en central och viktig roll i Sisource organisation. Du, tillsammans med ditt team om fyra andra kollegor, ansvarar för den dagliga kommunikationen och utvecklingen av företagets kunder i företagets kundcenter. Det innebär exempelvis att vara den första kontakten gällande frågor, orderläggning, uppdatering, logistikhantering, dokumentation och förbättringsarbete, samt jobba med uppföljning av dessa ärenden. Du är en viktig del i utvecklingsarbetet i verksamheten genom att säkerställa att samarbetet fungerar mot kund på andra avdelningar internt, exempelvis säljavdelningen och inköpsavdelningen. Du arbetar ständigt för att utveckla och göra Sisource kunder nöjda och uppmuntrar övriga organisationen att arbeta både kundorienterat och serviceinriktat.

• Kundkontakter i form av mail, telefonsamtal och orderläggning
• Uppdatering av kunders produktkatalog i samarbete med andra avdelningar internt
• Samarbete med kundteamet i framtagande av kundplaner till specifika kunder samt hjälpa till i teamet att sälja in nya uppdrag hos kunder
• Internt och externt förbättringsarbete utifrån behov med exempelvis samarbetet mot kund, projekt samt att ständigt förbättra och utveckla kundupplevelsen i alla led
* Logistikhantering i form av säkring av leveranssätt samt hantering av exportdokumentation vid leveranser utanför EU

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Fullbordad gymnasieutbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning inom exempelvis logistik
• Erfarenhet i en servicerelaterad roll inom exempelvis försäljning, kundtjänst, logistik, projektledning eller annat relevant område
• God system- och datorvana, exempelvis i Officepaketet eller affärssystem
• God förståelse och erfarenhet av både svenska och engelska, tal och skrift
• B-körkort

Du tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att arbetet blir slutfört i tid och till hög kvalitet. Du är bra på att ha många bollar i luften, vara flexibel i ditt arbetssätt samt att sätta upp strukturer och prioritering i ditt arbete. Vidare trivs du i kontakt med kunder, har en god social förmåga och är duktig på att bygga långsiktiga relationer på ett affärsmässigt sätt. Därtill har du en positiv inställning och tycker om att ha många kontaktytor. I samarbete med kund bidrar du med idéer och nya perspektiv och du tycker att det är stimulerande att ständigt vara med och bidra till förbättringar av processer och rutiner. Slutligen ser vi att du är en person som inte räds för att bidra och testa dessa idéer och förbättringar även internt, med en kreativ approach.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Linköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Ellen Karlsson
ellen.karlsson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
8527768

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: