Kundservicehandläggare till Gävle
Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gävle
2017-05-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicehandläggare till Gävle" (publicerad 2018-01-26) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Gävle,
Söderhamn,
Stockholm,
Botkyrka,
Karlstad eller i
hela Sverige Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,1 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 7,2 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1 100 medarbetare på 8 orter.
Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet.
Kundservice ingår i myndighetens största avdelning med cirka 800 medarbetare. På produktionsavdelningen bedrivs verksamheten inom olika förmåner på åtta verksamhetskontor lokaliserade i Växjö, Halmstad, Karlstad, Luleå, Visby, Gävle, Söderhamn och Stockholm.
Vi söker ett flertal handläggare till Kundservice i Gävle!
Kontoret i Gävle har ca 80 medarbetare fördelat på fem gruppchefer. På kundservice är vårt ansvar att svara på frågor via telefon, mejl och sociala medier. Vår ambition är att pensionären och pensionsspararen får en individanpassad information utifrån dennes livssituation. Du kommer att hjälpa våra kunder med bland annat prognoser, blanketter, bostadstillägg och frågor om pensionssparande. Vi handlägger även hyres- och skatteändringar om kunden ringer in för att få hjälp med detta.
Arbetet i kundservice innebär att du informerar, svarar på frågor och funderingar samt ger konkret vägledning gällande pensioner och pensionsrelaterade förmåner främst via telefon och e-post. Då vår inriktning är att våra kunder ska kunna använda sig i större utsträckning av våra digitala tjänster så ställer det krav på dig att på ett pedagogiskt sätt kunna informera om detta till våra olika målgrupper.
De som vänder sig till oss är pensionärer och pensionssparare boende både i Sverige och utomlands.
Publiceringsdatum2017-05-05Erfarenhet och utbildningDu har relevant akademisk utbildning eller andra erfarenheter som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Du har ett par års erfarenhet av telefonintensivt arbete. Du är en van administratör och datoranvändare med goda kunskaper i Office-paketet samt har lätt för att lära nytt.
Dina egenskaperDå arbetet innebär mycket kundkontakter söker vi dig som är duktig på kundbemötande och har god förmåga att vägleda och guida kunder. Då en ökad andel av våra kunder inte har svenska som förstaspråk är det av stor vikt att Du har god kommunikationsförmåga både i tal och i skrift på såväl svenska som engelska. Därutöver är goda kunskaper inom ytterligare språk meriterande.
Då Pensionsmyndigheten genomgår en förändringsresa är det av stor vikt att du är flexibel, serviceinriktad och lugn i stressituationer. Du har god samarbetsförmåga och ett gott omdöme. Du är målinriktad, har helhetssyn och en problemlösande analysförmåga.
I urvalet lägger vi särskilt stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationPlaceringsort är Gävle. Önskat tillträde är 1 september 2017. Vi tillämpar provanställning på 6 månader. Arbetstiden är schemalagd på vardagar under våra öppettider 07:45 ? 18.15.
Ange gärna diarienummer PSL 2017-32 i din ansökan.
För mer information:
För mer information om tjänsten - kontakta gruppchef Ann-Sofie Vallblom 010 - 454 29 85
Fackliga representanter:
Malin Strömmer, SACO, 072 ? 210 28 24
Erik Villskog, ST, 0701 ? 77 08 88
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare -
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-21
Ange följande referens när du ansöker: dnr: PSL 2017-32
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPensionsmyndigheten
AdressPensionsmyndigheten
Box 297
80104 Gävle
KontorsadressNorra Skeppargatan 13
Jobbnummer 3479786
Observera att sista ansökningsdag har passerat.