Kundservicechef
AB Botkyrkabyggen / Chefsjobb / Botkyrka
2024-01-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicechef" (publicerad 2024-10-07) ⬅️
Visa alla chefsjobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Botkyrkabyggen i Botkyrka Botkyrkabyggen är ett av landets större allmännyttiga bostadsföretag med ca 10 700 hyresbostäder och 150 anställda. Vi arbetar för att vara landets mest kundorienterade företag med ledorden nära-engagerade-pålitliga. Botkyrkabyggen arbetar för att skapa inkluderande arbetsplatser, en ökad mångfald, en jämn könsfördelning av kvinnor och män i olika åldrar och med spridning i etnisk bakgrund hos personalen. Vi strävar efter att skapa blandade arbetslag på alla nivåer och inom alla yrkeskategorier, vårt ledord är hållbarhet.
Botkyrkabyggen söker nu en chef för kundservice och dess uthyrningsavdelning med fokus på att driva företagets service och utveckla användningen av digitala verktyg i våra kundmöten. Kundservice är den första avdelningen som våra hyresgäster möter när de kontaktar företaget och är därmed en avgörande pusselbit i vårt kundbemötande. Du kommer ansvara för en grupp om ca 14 anställda och rapportera direkt till Ekonomichefen. Kundservicechefen ingår i företagets chefsgrupp.
Ansvarsområden
• Ansvar för kundservice, uthyrning och besiktning av lägenheter, felanmälan, tillvalsförsäljning samt utredning
• Samverka med kommunen, framför allt socialtjänst, bostadsanpassningar och medborgarservice
• Personal- och arbetsmiljöansvar
• Resultat- och budgetansvar samt ägarskap av års- och verksamhetsberättelse
• Drivande och ledande för att nå uppsatta mål inom ramen för avdelningens ansvar
• Utveckling och initiativtagare för digitala e-tjänster
Publiceringsdatum2024-01-29Kravprofil för detta jobbVi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning alternativt erfarenhet från motsvarande arbetsuppgifter i branschen samt flera års chefsvana. God datorvana och erfarenhet samt kompetens inom kundservice är ett krav. Tidigare arbete inom Allmännyttan och kunskaper inom hyresjuridik är en merit. Det är även meriterande om du har erfarenhet av digitaliserade kundprocesser och verktyg för digital kommunikation med hyresgäster.
Som person är du övertygande, har god samarbetsförmåga samt är relationsskapande. Du är strukturerad i ditt sätt att arbeta och är självgående att driva processer vidare. Du är kvalitetsmedveten och arbetar ihärdigt tills processer eller projekt är avslutade och resultaten är uppnådda. B-körkort är ett krav.
Övrig informationBotkyrkabyggen erbjuder ett stimulerande arbete med goda möjligheter till utveckling och många kontaktytor både inom och utanför företaget. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, flexibla arbetstider och ett gott arbetsklimat. Botkyrkabyggen är en rökfri arbetsplats. Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Så ansöker duDu är välkommen att skicka din ansökan dock senast den 18 februari 2024. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev. Urval och intervjuer sker löpande, varför tjänsten kan komma att tillsättas innan senast ansökningsdag. För mer information kontakta Ekonomichef Fredrik Vitrera Luiga tel. 070-162 9482 eller besök vår hemsida
www.botkyrkabyggen.se. Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Botkyrkabyggen (org.nr 556064-6191),
http://www.botkyrkabyggen.se/ Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 8428045
Observera att sista ansökningsdag har passerat.