Kundservicechef

AB Botkyrkabyggen / Chefsjobb / Botkyrka
2024-01-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicechef" (publicerad 2024-10-07) ⬅️


Visa alla chefsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Botkyrkabyggen i Botkyrka

Botkyrkabyggen är ett av landets större allmännyttiga bostadsföretag med ca 10 700 hyresbostäder och 150 anställda. Vi arbetar för att vara landets mest kundorienterade företag med ledorden nära-engagerade-pålitliga. Botkyrkabyggen arbetar för att skapa inkluderande arbetsplatser, en ökad mångfald, en jämn könsfördelning av kvinnor och män i olika åldrar och med spridning i etnisk bakgrund hos personalen. Vi strävar efter att skapa blandade arbetslag på alla nivåer och inom alla yrkeskategorier, vårt ledord är hållbarhet.

Botkyrkabyggen söker nu en chef för kundservice och dess uthyrningsavdelning med fokus på att driva företagets service och utveckla användningen av digitala verktyg i våra kundmöten. Kundservice är den första avdelningen som våra hyresgäster möter när de kontaktar företaget och är därmed en avgörande pusselbit i vårt kundbemötande. Du kommer ansvara för en grupp om ca 14 anställda och rapportera direkt till Ekonomichefen. Kundservicechefen ingår i företagets chefsgrupp.

Ansvarsområden

• Ansvar för kundservice, uthyrning och besiktning av lägenheter, felanmälan, tillvalsförsäljning samt utredning
• Samverka med kommunen, framför allt socialtjänst, bostadsanpassningar och medborgarservice
• Personal- och arbetsmiljöansvar
• Resultat- och budgetansvar samt ägarskap av års- och verksamhetsberättelse
• Drivande och ledande för att nå uppsatta mål inom ramen för avdelningens ansvar
• Utveckling och initiativtagare för digitala e-tjänster

Publiceringsdatum
2024-01-29

Kravprofil för detta jobb
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning alternativt erfarenhet från motsvarande arbetsuppgifter i branschen samt flera års chefsvana. God datorvana och erfarenhet samt kompetens inom kundservice är ett krav. Tidigare arbete inom Allmännyttan och kunskaper inom hyresjuridik är en merit. Det är även meriterande om du har erfarenhet av digitaliserade kundprocesser och verktyg för digital kommunikation med hyresgäster.

Som person är du övertygande, har god samarbetsförmåga samt är relationsskapande. Du är strukturerad i ditt sätt att arbeta och är självgående att driva processer vidare. Du är kvalitetsmedveten och arbetar ihärdigt tills processer eller projekt är avslutade och resultaten är uppnådda. B-körkort är ett krav.

Övrig information
Botkyrkabyggen erbjuder ett stimulerande arbete med goda möjligheter till utveckling och många kontaktytor både inom och utanför företaget. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, flexibla arbetstider och ett gott arbetsklimat. Botkyrkabyggen är en rökfri arbetsplats. Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Så ansöker du
Du är välkommen att skicka din ansökan dock senast den 18 februari 2024. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev. Urval och intervjuer sker löpande, varför tjänsten kan komma att tillsättas innan senast ansökningsdag. För mer information kontakta Ekonomichef Fredrik Vitrera Luiga tel. 070-162 9482 eller besök vår hemsida www.botkyrkabyggen.se.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Botkyrkabyggen (org.nr 556064-6191), http://www.botkyrkabyggen.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
8428045

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Botkyrkabyggen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Botkyrkabyggen: