Kundrådgivare Västerås

Posten Logistik AB / Butikssäljarjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Posten Logistik AB i Västerås, Sigtuna, Uppsala, Upplands Väsby, Örebro eller i hela Sverige

Posten växer och söker nya medarbetare till kundtjänst!

Är du en person som älskar att ge service och vill jobba i en dynamisk och positiv miljö?

Posten Logistik erbjuder konkurrenskraftiga och attraktiva logistiklösningar samt paket-, pall och expresstjänster. Vi löser företags logistiska utmaningar och ser till att de får sina produkter distribuerade snabbt och effektivt. Vi finns i hela Norden och har samarbetspartners i hela världen. Posten Logistik AB är ett helägt dotterbolag till Posten AB. Bolaget har cirka 5 900 medarbetare. Jämställdhet, etnisk och kulturell mångfald är en naturlig del i Postenkoncernens verksamhet. Vi välkomnar gärna dig som liksom vi ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt.

Posten Kundservice Logistik ansvarar för kundservice och eftermarknadsfrågor såsom fakturafrågor, reklamationer m.m. via telefon, e-post och fax mot Postens samtliga kunder. Enheten bidrar till att göra Posten Logistiks marknadsbearbetning mer effektiv samt till att öka våra kunders nöjdhet. I dag är vi omkring 50 personer på vår enhet, och behöver förstärka ytterligare med flera nya medarbetare.

Tjänsten innebär att:
• Du ansvarar för att bemöta kunder via telefon, mail, fax och brev på ett serviceinriktat sätt. Största delen av tiden arbetar du aktivt med kundrådgivning som inkluderar att hantera allmänna förfrågningar och åsikter, reklamationer, kvittensförfrågningar, bevaka leverans, tar emot beställningar, löser tekniska problem m.m.
• Du genomför även behovsanalyser för att identifiera tjänster och du ser till att kunden får bästa service och bemötande.

Hos oss får du en gedigen intern utbildning när du börjar, och därför är dina personliga egenskaper viktigare än förkunskap. Vi har en ung medelålder på Posten Kundservice Logistik och vi ser därför gärna äldre sökanden för att öka mångfalden!

Publiceringsdatum
2007-12-21

Profil
• Du har en mycket god kommunikativ förmåga, och du tycker om att bygga relationer.
• Du är både service- och resultatorienterad och en nöjd kund är av största vikt för dig.
• Du är glad och positiv samtidigt som du är tålmodig och har stor förståelse för kunders olika problem.
• Om du dessutom har erfarenhet från logistikbranschen och/eller tidigare har arbetat med kundtjänst är detta meriterande.

I den här rekryteringen samarbetar Posten med Adecco Rekrytering. Vi vill ha din ansökan snarast då urval kommer att ske löpande.
Om du har frågor så kontakta gärna rekryteringskonsult Marie Asph på 021-470 29 02.
Välkommen med din ansökan på www.posten.se/jobb !

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidareanställning 40 tim/vecka

Ersättning
Individuell lönesättning

Företag
Posten Logistik AB
Terminalvägen 24
10500 Stockholm
Telefonnummer: 08-781 10 00
Mer information på http://www.posten.se

Jobbnummer
83886

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Posten Logistik AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Posten Logistik AB: