Kundorienterad & driven supportmedarbetare sökes!

Uniflex Sverige AB / Supportteknikerjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uniflex Sverige AB i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige

Uniflex Sverige AB

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning, rekrytering och omställning av personal. Vi finns på drygt 50 orter i hela Sverige och har över 5000 anställda. Uniflex har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierat.

Som anställd hos Uniflex knyter du värdefulla kontakter och får bred erfarenhet av arbetslivet. Uniflex kan också vara början på en karriär hos någon av våra kunder. Uniflex ser sin personal som sin viktigaste tillgång och därför erbjuder vi friskvårdsbidrag och andra förmåner till våra anställda.

Publiceringsdatum
2013-05-28

Beskrivning av jobbet
Vi söker för omgående tillsättning en kundorienterad & driven supportmedarbetare till vår kund. Arbetet startar i juni och pågår till mitten av augusti.

Om arbetsplatsen:
Affärsområdet Broadband Service ansvarar för support på produkter och tjänster getemot de företag som verkar på grossistmarknaden. Arbetet är lite annorlunda och komplext eftersom kunderna ofta också är konkurrenter. Antalet kunder är strax under 200 och omsättningen är mycket hög. Framför allt satsar man nu mycket på Ethernetbaserade tjänster och även mycket inom fiberområdet med bland annat öppna nät. Man har delvis internationell prägel genom de kunder som köpt internationella nätlösningar i Sverige.

Man jobbar med datakommunikationsprodukter över bl.a Fiber/FiberLAN, Metronet/Ethernet, SDH, HDSL accesser och en betydande andel DSL baserade produkter samt den nya Fastihetsägaringången och supporten gentemot Kommunikationsoperatörer/Service Providers. Man arbetar även en hel del med fast telefoni. All personal jobbar med alla produkter.

Arbetsuppgifter
Du ingår i ett team om 12 personer och det är till detta team som kunderna vänder sig för att felanmäla förbindelser/tjänster och för att få support. Endast i undantagsfall arbetar du mot slutkund/slutanvändare. Motparten är nästan alltid kunds tekniska helpdesk eller liknande.
Du kommer att svara på en hel del kundsamtal men tar emot de flesta ärenden via IT-system. Du registrerar nya ärenden och gör en teknisk analys, om det krävs förmedlar du ärenden till andra stödfunktioner och/eller ut till en entreprenör i fält. Under hela felavhjälpningsprocessen dokumenterar, driver återkopplar och "äger" du kundens ärende. Ditt främsta ansvar är alltså att du löser kundens problem samt ger löpande support.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som likt vår kund sätter kundnöjdhet i främsta rummet. Du är en problemlösare som sporras av att ge kunden god service. Du måste ha vana av att kontakta kunder, även med negativa besked, på ett naturligt sätt utan besvär. Att fånga upp kundbehov för att kunna generera säljsignaler är viktigt.
Du skall ha lätt för att samarbeta eftersom du kommer ingå i ett team där man samarbetar tätt tillsammans. Du har förmågan att skapa resultat och har god struktur, du är självklart också serviceinriktad och känner ansvar. Att arbeta under tidvis pressade lägen motiverar dig.

Du har gymnasiekompetens och relevant högskoleutbildning eller passande kvalificerad yrkesutbildning. Du skall ha arbetat med service och då helst ha erfarenhet av arbete i data/datakom kundtjänst eller liknande support med direkta kundkontakter.
Du talar och skriver flytande svenska. Du behärskar även det engelska språket i tal och skrift. Du kommer arbeta i många olika IT-system så god datorvana är ett absolut krav.
Ett genuint teknikintresse är välkommet!

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Sök via vår hemsida redan idag!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-06-09
Ange följande referens när du ansöker: 9974
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Uniflex Sverige AB

Adress
Uniflex Sverige AB
Arenavägen 57
12107 Stockholm Globen

Jobbnummer
1566958

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uniflex Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uniflex Sverige AB: