Kundordermedarbetare till SBM Life Science
EF Sverige AB / Kontorsjobb / Staffanstorp
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Staffanstorp,
Lund,
Burlöv,
Lomma,
Malmö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos EF Sverige AB i Staffanstorp,
Malmö,
Eslöv,
Landskrona,
Höör eller i
hela Sverige Om företaget
SBM Life Science är ett fransk företag (EUR 250 miljoner i omsättning) specialiserat på trädgårdsprodukter för hemmabruk. Pionjär inom organiska produkter som SOLABIOL, det ledande varumärket i Frankrike, är nu SBM Life Science verksam i Europa och Nordamerika med ett brett utbud av produkter med distribution till DIY butiker, trädgårdshandel och dagligvaruhandel.
Den Nordiska produktportföljen är marknadens starkaste med varumärken som STROLLER®, TRIM ®, MYRR ®, RADAR DOS ®, Baithion ®, Kvit ®, Natria ® och VITAGRO ® som genererar en omsättning runt 20mEUR. SBM Nordics är representerade i Sverige, Norge, Danmark och Finland och totalt är vi 30 anställda. SBM Life Science erbjuder en möjlighet att bli del av ett företag med starka värden. Företaget är också växande vilket öppnar upp goda karriärmöjligheter.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker någon som kan hantera kundorder, fakturering och reklamationer samt efterarbeten med målet att uppnå god leverans- och kundservice. Tjänsten är tidsbegränsad över säsongen och gäller fram till juni 2019 med start i januari.
Placering av tjänsten är på det nordiska huvudkontoret i Staffanstorp där ca 20 personer arbetar inom marknad, försäljning, ekonomi, inköp och lager.
Som kundordermedarbetare är det din uppgift att hanterar orderprocessen mot kunder i Sverige och Norge. Order och reklamationer skall tas emot, registreras i affärssystemet, kontrolleras avseende priser och rabatter samt efter expediering faktureras. Även andra administrativa uppgifter som posthantering och kreditbevakning ingår i tjänsten. Målet för avdelningen är att skapa kundtillfredsställelse genom goda rutiner och bra service.
Din profil
Följande erfarenheter och kunskaper behövs för tjänsten:
• gymnasieutbildning
• arbetat med snabbrörliga konsumentprodukter
• kunskaper i office-paket och speciellt Excel
• flytande i svenska och goda kunskaper i engelska
- kunskap om orderhantering i större affärssystem, SAGE X3 är meriterande
Meriterande om du har erfarenhet från någon transaktionsintensiv bransch som dagligvaror eller tredjepartslogistik.
Som person är du arbetsam, prestigelös och kommunikativ. Det är viktigt med en förmåga att arbeta i team och upprätthålla goda relationer med såväl kollegor som kunder. För att trivas i organisationen bör du vara bra på att hantera förändring.
Om oss
EnFuturum är ett Almega-auktoriserat bemanningsföretag som erbjuder bemannings- och entreprenadlösningar inom logistik och industri.
EnFuturum grundades 2015 och har en mycket kompetent organisation med lång erfarenhet från både leverantörs- och kundsidan, vilket gör att vi har full förståelse för logistik- och industribranschen och förstår hur den ska drivas optimalt.
Vårt mål är att få både anställda och företag att växa. Vi är auktoriserade av Almega vilket skapar trygghet både för våra kunder och medarbetare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader
Publiceringsdatum2018-10-26ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 78
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlrike Bick
FöretagEF Sverige AB
AdressEF Sverige AB
Södra Bulltoftavägen 46
21222 Malmö
KontorsadressSödra Bulltoftavägen 46
Jobbnummer 4426024
Observera att sista ansökningsdag har passerat.