Kundlogistiker till Scanfil, tillträde snarast
Unik Resurs I Sverige AB / Logistikjobb / Åtvidaberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Åtvidaberg,
Linköping,
Valdemarsvik,
Söderköping,
Norrköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Unik Resurs I Sverige AB i Åtvidaberg,
Linköping,
Valdemarsvik,
Söderköping,
Norrköping eller i
hela Sverige Det går bra för Scanfil och vi söker därför ytterligare en engagerad Kundlogistiker som vill utvecklas tillsammans med oss. Är du redo att följa med på resan?
Om Scanfil
Scanfil är en internationell systemleverantör för elektronikindustrin med 40 års erfarenhet av avancerad kontraktstillverkning. Här tillhandahåller man en omfattande uppsättning tjänster; allt från produktdesign till produkttillverkning, materialanskaffning och logistiska lösningar. Vår verksamhet präglas av spännande utmaningar med ständigt nya produkter och leverantörer i en mycket flexibel miljö då vi är en kontraktstillverkare och inte har några egna produkter.
I Åtvidaberg är vi specialiserade på systemintegration och erbjuder ett brett utbud av resurser och tjänster för prototyp- och serietillverkning, slutmontering, testning och konfiguration av kompletta produkter. Här finns också spetskompetens inom tillverkning av medicintekniska produkter och kompetens inom avancerade rörlig mekanik såsom mynt och sedelhantering. Vid Åtvidabergsenheten finns idag 250 anställda.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig ett varierande arbete i högt tempo där du får fortsätta växa i en dynamisk och högteknologisk miljö baserad på kontraktstillverkning efter våra kunders behov. Här är det högt kundfokus och vi är stolta över att kunna erbjuda dig en god karriärutveckling där du alltid har hela bilden eftersom du kommer nära både kund, produktion och inköp. För rätt person finns här goda utvecklingsmöjligheter då Scanfil är en global koncern.
Dina arbetsuppgifter
Din roll som Kundlogistiker är huvudsakligen operativ, med en del taktiska inslag. Nyckeln till framgång är din samarbetsförmåga. Dina arbetsuppgifter kommer främst innebära att:
• Ansvara för hantering och planering av kundorder och prognos till en eller era av våra kunder.
• Ha en tät operationell kontakt med kunderna liksom med interna funktioner såsom Inköp och Produktion för att säkerställa leveranser.
• Mäta och analysera leveransprecision och kapitalbindning för att uppnå uppsatta mål.
• Upprätta logistikuppsättning mot våra kunder för att uppnå lönsam exibilitet och prestanda.
• Delta i utveckling av logistikprocesser för att kontinuerligt utveckla och förbättra vår prestanda.
Vem är det vi söker?
Den här rollen kräver ett individuellt ansvar och din förmåga att kunna styra din egen roll, att du är flexibel och att du gillar både arbetstempo och att ha stor variation mellan dina projekt.
För att lyckas med detta vill vi att du har:
• Goda kunskaper inom logistik och produktionsplanering, såväl praktiskt som teoretiskt.
• Goda kunskaper inom affärssystem och Excel.
• Mycket god svenska i tal och skrift.
• Mycket god engelska i tal och skrift.
• B-körkort.
Det är meriterande (men inte ett krav) om du också har:
• Produktionsteknisk kunskap/bakgrund inom inköp, teknik, logistik eller ekonomi, där du har kännedom om olika tillverkningsprocesser och komponenter.
• Eftergymnasial utbildning såsom högskoleingenjörsexamen alternativt civilingenjörsexamen inom kundlogistik, supply chain eller produktionsplanering.
Personliga egenskaper
Som person är du analytisk, strukturerad och drivande. Du är van vid att arbeta självständigt och vågar ta beslut. Dessutom trivs du i en dynamisk miljö i högt tempo med stort utvecklingsfokus då du är orädd för nya arbetssätt och metoder. Du stimuleras av problemlösning och arbetar tätt tillsammans med många olika delar av organisationen, vilket kräver att du har en god samarbetsförmåga.
Du planerar också ditt arbete på ett realistiskt sätt genom att bryta ner det i delmål, förutse problem och säkra upp alternativ utifrån tillgängliga resurser. Du har tydligt resultatfokus och arbetar strukturerat och uthålligt mot uppsatta mål. Du tar initiativ till och driver kunddialoger där du säkerställer leveranskapacitet och kvalitet.
Du använder medvetet dina styrkor och tar ansvar för de områden du behöver jobba på genom att på ett ödmjukt sätt söka feedback och lära av andra. Du har också en god förmåga att hantera oväntade situationer med bevarat lugn och fokus, agera konsekvent och snabbt lyfta potentiella problem. Du har förmåga att lyssna på andra och bygga vidare på det som diskuteras. Du kommunicerar tydligt och enkelt och skiljer tydligt på fakta och egna tyckanden.
Ansökan:
Denna rekrytering är ett samarbete med Unik Resurs som tar emot och hanterar ansökningar. Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökan tar vi helst emot genom att du registrerar dig i vår databas via hemsidan,
www.unikresurs.se. Om du tycker att detta är känsligt tar vi emot din ansökan via personligt mail till
mindy-li.nixon@unikresurs.se.
Kontakt:
Vid frågor som rör rekryteringsprocessen kontakta Rekryteringsansvarig på Unik Resurs, Mindy-Li Nixon, på 0704-91 62 58 alternativt
mindy-li.nixon@unikresurs.seVälkommen till Unik Resurs:
Vi är Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång.
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2019-02-06ErsättningMånadslön enl ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMindy-Li Nixon 0704916258
FöretagUnik Resurs i Sverige AB
AdressUnik Resurs i Sverige AB
Skyttegatan 2
58230 Linköping
KontorsadressSkyttegatan 2 58230 Linköping
Jobbnummer 4598734
Observera att sista ansökningsdag har passerat.