Kundkvalitetsledare mot flygplanstillverkaren Airbus

Saab / Maskiningenjörsjobb / Linköping
2013-03-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundkvalitetsledare mot flygplanstillverkaren Airbus" (publicerad 2013-04-15) ⬅️


Visa alla maskiningenjörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Saab i Linköping, Mjölby, Motala, Norrköping, Haninge eller i hela Sverige

Saab erbjuder världsledande lösningar, produkter och tjänster för militärt försvar och säkerhet. Ny teknologi utvecklas, anpassas och förbättras ständigt för att
möta kundernas föränderliga behov i fler än 100 länder. De viktigaste marknaderna är Europa, Asien och Nordamerika. Saab har omkring 14 000 medarbetare och försäljningsintäkterna uppgick 2012 till cirka SEK 24 miljarder, varav cirka 25 procent var relaterat till forskning och utveckling.

Vad du blir en del av
Aeronautics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder flygrelaterade delsystem, obemannade flygsystem, flygplansstruktur och service till försvarskunder och civil flygindustri över hela världen. Aeronautics ansvarar också för utveckling, produktion, marknadsföring, försäljning och support av Gripensystemet.
Din placering blir på affärsenhet Saab Aerostructures inom affärsområde Aeronautics. Affärsenhet Aerostructures utvecklar, industrialiserar och tillverkar flygplansstruktur för främst den civila men även till viss del för militära marknaden.
Inom Aerostructures kvalitetsavdelning är vi idag ca tio personer som ansvarar för ledningssystemet, kvalitetsrevisioner, kundkvalitetsledning & kravhantering och mätsystem samt lean och förändringsledning. Dessutom finns på avdelningen personer som arbetar med kvalitetssäkring- och stöd mot övriga avdelningar inom affärsenheten.

Din framtida utmaning
I rollen som kundkvalitetsledare är du frontfigur mot kunden Airbus i kvalitetsfrågor. Du ingår i ett affärsteam, som dessutom består av affärsansvarig, programansvarig och controller. Teamet är samlokaliserat.

Arbetet innebär mycket kontaktytor i företaget, är mycket självständigt och ger utrymme för egna initiativ och förbättringar. Du förväntas driva alla kvalitetsrelaterade frågor i affärsteamet och vara spindeln i nätet i samverkan mellan kund och affärsenheten i dessa frågor. Eftersom du jobbar i gränssnittet mot kund så kan resor till kunden förekomma.

Rollen som kundkvalitetsledare innebär bland annat att:

• Ta emot kundens krav och omsätta dem till en kvalitetsplan
• Rapportera och samverka med kunden i kvalitetsfrågor
• Planera och leda kundrevisioner- och besök
• Tillse att kundanmärkningar och returer omhändertas

Den du är idag
Vi söker dig som kan och vill leda andra och representera Saab hos vår kund. Det innebär att vara självständig och drivande samt att ha en god social och kommunikativ förmåga.

Du bör ha ingenjörsutbildning vid högskola eller motsvarande, gärna med kvalitetsinriktning.

Erfarenhet av liknande ledarroller är en merit.

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift såväl på svenska som på engelska.

Publiceringsdatum
2013-03-25

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Patrik Dahl, Personalchef +46 13 183397
Ingrid Kornfeldt Lindqvist, rekryterande chef +46 13 18 42 14, +46 734 18 42 14

Företag
Saab

Adress
Saab

Jobbnummer
1503127

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Saab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Saab: