Kundinformatörer till Regionservice Kundcenter i Lund

Region Skåne, Regionservice / Supportteknikerjobb / Lund
2018-12-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundinformatörer till Regionservice Kundcenter i Lund" (publicerad 2019-01-15) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Regionservice i Lund, Staffanstorp, Malmö, Eslöv, Landskrona eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Regionservice har startat ett kundcenter för att kunna ge våra kunder en enkel och tydlig väg in, så att kunden får möjlighet att vända sig tills oss dygnet runt alla dagar om året för att få hjälp med sina ärenden. Uppstarten genomfördes i juni 2016 och under 2018 har Kundcentret blivit färdigetablerat och på enheten arbetar cirka 40 kundmedarbetare. Kundcentrets roll är att säkerställa kvalitet, enhetlighet och effektivitet i kundmötet. Kundcentret är placerat i nyrenoverade lokaler på Medicon Village i Lund.


Publiceringsdatum
2018-12-21

Arbetsuppgifter
Nu behöver vi förstärka vårt team! Vi behöver vikariat (6 mån och 1 år), visstidsanställningar (6 mån) och timanställda. Arbetstiden för samtliga tjänster är varierad arbetstid (dag/kväll/helg).

Som kundinformatör hos oss är du ansiktet utåt för Regionservice och länken mellan våra kunder och våra serviceenheter. Ditt huvudsakliga uppdrag är första linjens support: att ta emot beställningar, bokningar, felanmälningar samt svara på frågor.
Arbetet innebär dagliga kundmöten via telefon- och skriftlig ärendesupport med bland annat kollegor, patienter, medborgare, underleverantörer, myndigheter och politiker. Hos oss kommer du att arbeta i många system för de olika servicefunktionerna, där din kompetens att hantera flera saker samtidigt är av största vikt.
Våra värderingar är Välkomnande, Drivande, Omtanke och Respekt, vilket vi lever efter i vårt dagliga arbete och det är viktigt att du kan känna sig bekväm och stå bakom dessa.

För att ge dig som kundinformatör verktygen för att lyckas i rollen, kommer du att få en omfattande introduktions- och vidareutbildning inom kundkommunikation, IT- och telefonisystem samt verksamhetskunskap.

Vi kommer att arbeta kontinuerligt med uppföljning i form av statistik och samlyssning, detta för att skapa tydlighet gällande verksamhetens mål samt att möjliggöra varje medarbetares individuella kompetensutveckling.


Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten som kundinformatör hos oss vill vi att du har godkänd och avslutad gymnasieutbildning samt tidigare erfarenhet från kundservice, reception, callcenter eller annat serviceyrke.
Då vårt arbete sker till stor del digitalt och i skrift är goda språkkunskaper i svenska samt bra datorvana en förutsättning.
För att lyckas i rollen som kundinformatör strävar du alltid efter ett professionellt möte med kunden i centrum och med målet att i alla lägen leverera mycket god service. Du är effektiv och målmedveten i ditt arbete med fokus på kvalitet. Du drivs av att nå resultat och att i samarbete med kollegor skapa hög kundnöjdhet. Du stimuleras av förändring och du har en hög nivå av flexibilitet för att hantera de omväxlande kundfrågorna. Som person är du serviceminded, utåtriktad och kommunikativ.

Meriterande för tjänsten är flerårig erfarenhet inom serviceyrke samt språkkompetens utöver svenska. En fördel är även om du har kunskap eller erfarenhet av arbete inom Region Skåne, specifikt Regionservice. Har du systemvana från kundtjänstarbete i flera olika stödsystem är det också meriterande.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
Regionservice viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att våra patienter ska få en god och säker omvårdnad. Tillsammans skapar vi attraktiva och professionella servicelösningar med målet att tillfredsställa våra kunder och uppdragsgivare. Vi är 1 900 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen.

Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Regionservice verkar i en komplex miljö, där vikten av rätt flöden, fungerande logistik och optimal serviceleverans påverkar hur väl vården lyckas med sitt uppdrag att ge patienterna god och säker vård.

http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 5 visstidsanställningar och 4-5 timanställda. . 6-12 månader för visstidsanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-04
Ange följande referens när du ansöker: A838675
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ibrahim Mohamad - Enhetschef ibrahim.mohamad@skane.se 0725-95 15 27

Företag
Region Skåne, Regionservice

Adress
Region Skåne, Regionservice
Dockplatsen 26
20525 Malmö

Kontorsadress
Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD

Jobbnummer
4523980

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Regionservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Regionservice: