Kundcentermedarbetare

AB Svenska Bostäder / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Svenska Bostäder i Stockholm

På Svenska Bostäder arbetar vi tillsammans för att bygga, utveckla och förvalta hållbara boenden. Med våra unika lägen i Stockholm har vi möjlighet att arbeta för ett tryggt samhälle för Stockholmarna. Hos oss är våra medarbetare engagerade och tar hyresgästernas intressen på allvar. Vi vill att alla ska trivas hos oss och därför erbjuder vi gemenerösa förmåner, flexibla och digitala arbetssätt och har flera kontor i Stockholm.

Drivs du av att hjälpa andra, är serviceinriktad och vill ha trevliga kollegor med hög kompetens? Har du tidigare erfarenhet från fastighetsbranschen och har ett naturligt öga för utvecklingsmöjligheter?
I så fall kan du vara rätt person för Svenska Bostäders kundtjänst!

Din roll

Som kundcentermedarbetare hos oss är du del av ett härligt team, som tar emot samtal från våra hyresgäster, kunder, medborgare och andra funktioner inom staden. Samtalen rör uthyrning, betalfrågor men även fastighetsfrågor och felanmälningar. Rollen innebär mer än en klassisk kundtjänst, då du även förväntas utreda, felsöka och lösa det problem som har uppstått. Rollen innefattar även ett aktivt och utvecklingsinriktat deltagande i Kundcenters verksamhetsutveckling och resultatuppföljning.På ett effektivt och kvalitetssäkert sätt hanterar och registrerar du samtal och webbärenden i vårt fastighetssystem. Du har ett tätt samarbete inom ditt team och med övriga funktioner inom företaget. Du är bidragande till att skapa goda relationer med våra hyresgäster, medarbetare och övriga parter. Tillsammans utvecklar vi verksamheten för smarta och effektiva arbetssätt.

Du kommer också bemanna våra receptioner enligt ett löpande schema. I dagsläget bemannar kundcenter receptionen på huvudkontoret i Vällingby och i Husby. Receptionerna har öppet måndag-torsdag 08:00-16:00 , fredagar 08:00-13:00 i Vällingby och måndag-torsdag 10.00-14.00, fredagar 10.00-12.00 i Husby.

Dina arbetsuppgifter kommer även att bestå utav att:

• ta emot och registrera ärenden i befintliga och kommande digitala kanaler
• kunna felsöka, prioritera och styra ärenden rätt
• besvara samtliga frågor från hyresgäster och övriga intressenter på ett effektivt sätt
• samarbete med övriga funktioner inom företaget
• medverka i förbättringsarbete, uppföljning och vidareutveckling av kundcenters verksamhet.
• delta i förekommande eller nya arbetsuppgifter inom kundcenters verksamhet

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

• avslutad gymnasieexamen
• minst ett års aktuell arbetslivserfarenhet av kundtjänst/servicearbete med inkommande samtal
• goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• goda kunskaper i officepaketet.

Det är meriterande om du har:

• erfarenhet från fastighetsbranschen t.ex. fastighetsskötare, reparatör eller annat
• erfarenhet av att ta emot felanmälningars på telefon och e-post
• erfarenhet inom fiber, bredband, tv och telefoni
• erfarenhet av att jobba i verksamhetssystem Fass2
• erfarenhet i telefonisystemet Telia ACE.

Publiceringsdatum
2024-01-10

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen är du serviceinriktad och har kundbemötandet i högsta fokus. Du är positiv, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du visar intresse, vilja och förmåga att hjälpa till och är lösningsfokuserad. Här räknar vi även in att du har en god förmåga till helhetssyn, där du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll och ser samtidigt till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.

Då många olika personer, med olika bakgrund och förutsättningar ringer in till oss, behöver du vara oerhört kommunikativ. Du lyssnar och anpassar dig till mottagaren och situationen. Du talar tydligt och engagerat

Vår verksamhet och arbetsprocess är i ständigt förändring, därför behöver du vara utvecklingsinriktad, nytänkande och öppen för olika perspektiv, för att kunna bidra till verksamhetens utveckling. Du tycker det är roligt att kunna bistå med det lilla extra och tänka utanför ramarna.

För att trivas behöver du vara flexibel, anpassningsbar och ha lätt för att ställa om ditt förhållningssätt efter nya omständigheter och förmåga att styra om arbetsuppgifter utifrån ändrade prioriteringar.

En hälsning från din framtida chef

Hej! Nadia heter jag och det är jag som kommer bli din chef! Som chef ger jag mina medarbetare utrymme för eget ansvar och utveckling. I gengäld önskar jag flexibla och ansvarsfulla medarbetare. Jag har ett coachande ledarskap där jag tror att varje medarbetare har något unikt att bidra med. Jag förväntar mig att man bidrar till verksamheten och att vi vill varandras bästa.

Vad erbjuder vi?

Du kommer till en arbetsplats där det alltid händer saker och du kommer vara ett viktigt stöd i att se till att det dagliga arbetet flyter på som det ska och att våra hyresgäster får en god och korrekt service. Hos oss startar din anställning med en introduktion på 2-3 veckor där du kommer ha stöd av faddrar under din upplärning.

Vi bemannar telefonerna måndag-torsdag 08:00-15:00, fredagar 08:00-12:00. Övrig tid hanterar vi e-post, administration, utbildning, möten med mera.

Uppdraget är i huvudsak att effektivt bemanna telefonen ca 6 timmar per dag samt hantera e-post. Du har ett schema som du följer där du ser när du ska telefon och när du ska ha dina raster . Efter introduktionen förväntas du ta 10 samtal i timmen.

Varmt välkommen att söka tjänsten som kundcentermedarbetare hos oss!

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt engagemang och dina drivkrafter.
Svenska Bostäder bildades 1944 och ägs av Stockholms stad. Tillsammans med vårt dotterbolag Stadsholmen äger och förvaltar vi cirka 28 000 hyreslägenheter och cirka 3900 lokaler. Vi är för närvarande cirka 350 medarbetare. Svenska Bostäder är ett av Sveriges största bostadsbolag och har varit en central aktör i skapandet av det svenska folkhemmet. I närmare 80 år har vi haft en aktiv roll i byggandet och förvaltandet av bostäder och lokaler i Stockholm.

Ersättning
Lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Svenska Bostäder (org.nr 556043-6429), http://www.svenskabostader.se/

Kontakt
Ellen Åkerberg,
ellen.akerberg@stockholm.se

Jobbnummer
8381942

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Svenska Bostäder

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Svenska Bostäder: