Kundcenterchef till Folkpool

Cronwik Consulting AB / Chefsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cronwik Consulting AB i Södertälje, Järfälla, Sundbyberg, Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Nu söker vi dig som vill leda och utveckla Folkpools kundcenter!

Nu letar vi efter dig som ska leda och driva arbetet med att skapa ännu nöjdare kunder, effektivisera och förbättra de arbetssätt och processer som omger kundservicearbetet. Genom ditt ledarskap så säkrar du ett effektivt och självständigt arbetssätt som levererar god service för både återförsäljare och slutkonsument. Din erfarenhet och intresse för kundserviceutveckling är byggstenar i att ge kunderna en upplevelse som är bäst i branschen.

Kundcenterteamet består idag av 6 medarbetare inklusive en teamledare. Teamledaren sköter den dagliga driften men du har det fulla personalansvaret för hela teamet.

Rollen är placerad på Ullängsvägen i Järna

Rollen innebär följande huvudsakliga ansvarsområden

• Ansvar för att utveckla företagets kundservice framåt, och implementera, i enlighet med beslutade strategier.
• Ett helhetsansvar för en fungerande och effektiv supportprocess från första kontakt till löst problem.
• Att skapa en affärsdriven kundservice vad gäller organisation, engagemang samt kommunikation och samarbete mellan olika avdelningar.
• Att säkerställa nöjda kunder och att företaget har en effektiv och högkvalitativ kundservice utåt men också vara en viktig kanal internt för att utveckla verksamheten.
• Att identifiera och driva igenom löpande förbättringsprojekt med målet att skapa en effektivare kundservice och en ännu bättre kundupplevelse.
• Ansvara för att rutiner och policys som berör avdelningen upprätthålls
• Ansvara för att relevant kompetensutveckling sker kontinuerligt på avdelningen
• Stödja medarbetarna i att hitta lösningar i kundärenden i enlighet med policys och riktlinjer
• Vara företagets GDPR-ansvarig

Vem söker vi?

• Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
• Minst 3 års erfarenhet av att leda kundserviceavdelning
• Du tänker strategiskt, tycker om att jobba affärsdrivet och resultatinriktat mot högt uppsatta mål.

• Du uppskattar att vara nära den operativa vardagen.
• Du har lätt för att se och hitta olika förbättringsområden och du motiveras av att driva igenom dessa hela vägen.
• Du är en tydlig ledare och en god kommunikatör
• Som person är du lugn, serviceinriktad, diplomatisk och har lätt för att samarbeta.
• Har ett strategiskt tänk, systematiskt arbetssätt och lätt för att se sammanhang.
• Driven och har en mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift.
• Goda kunskaper i Svenska och Engelska.

Om Folkpool

Folkpool har rikstäckande försäljning och service genom våra auktoriserade återförsäljare, som finns på ca 30 orter runt om i landet. Vi är ett familjeföretag som har varit verksamma sedan 1968 med affärsidén att sälja pooler, spabad och tillbehör genom ett rikstäckande nät av utbildade och kunniga återförsäljare och webbhandel. För mer information se folkpool.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2021-04-09

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Cronwik Consulting AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Cronwik Consulting AB (org.nr 556980-4221), http://www.cronwik.se

Arbetsplats
Cronwik Rekrytering och Bemanning

Jobbnummer
5680304

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cronwik Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cronwik Consulting AB: