Kundansvarig ekonom till Bredablick förvaltning
Wrknest AB / Redovisningsekonomjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wrknest AB i Helsingborg,
Åstorp,
Landskrona,
Perstorp,
Eslöv eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-09-11Om tjänstenBredablickgruppens ambition är att vara en heltäckande partner inom fastighetsbranschen. De består av bland annat två bolag: Bredablick Förvaltning och Bredablick Facility Services. Denna roll är för Bredablick Förvaltning och mer specifikt avdelningen Ekonomisk Förvaltning. Med en stark tillväxtorienterad kultur är de ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö som präglas av entreprenörsanda och driv. Bredablick erbjuder en resa fylld med spännande möten, lärorika uppgifter och där stor möjlighet ges att bidra till företagets utveckling.
Bredablick fortsätter sin tillväxtresa och behöver därför förstärka sin avdelning i Helsingborg. I din roll som Kundansvarig ekonom kommer du vara företagets ansikte utåt mot företagets kunder, vilket till största del är deras bostadsrättsföreningars styrelser och primärt agera ekonomisk rådgivare. Ditt fokus i rollen är att uppnå långsiktiga kundrelationer och ge föreningarna de bästa möjliga förutsättningarna för en framtida ekonomisk trygghet.
Detta är en direktrekrytering till Bredablick, där Wrknest stöttar i rekryteringsprocessen.
Dina framtida arbetsuppgifter inkluderar bland annat
• Har helhetsansvaret för 25-30 bostadsrättsföreningar
• Upprättar årsredovisning, budget och kvartalsrapporter till kund
• Agerar specialist mot kund genom rådgivning kring bl.a. räntor, kostnadseffektivitet och ramavtal
• Är behjälplig vid fastighetsrelaterade frågor
Vi söker dig som
• Har grundläggande kunskaper inom redovisning och har erfarenhet av att göra bokslut. Du har en god förståelse för uppbyggnaden av en årsredovisning och kontoplan
• Har en god vana av kundrelationer
• Har mycket god systemvana, då du kommer arbeta i flertalet olika system
• Har mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som i skrift. I övrigt har du en god kommunikativ förmåga
Har du dessutom erfarenhet från fastighetsbranschen ses det som meriterande
Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är social, behjälplig och ansvarstagande. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse, önskvärt så snart som möjligt
Plats: Helsingborg, Ramlösa
Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 mån provanställning
Arbetstid: Främst kontorstider men för möten med styrelser kan arbete ske under kvällstid genom deltagande vid bl.a. stämmor och budgetmöten
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Wrknest AB (org.nr 559293-2213),
http://www.wrknest.se Arbetsplats Wrknest
Jobbnummer 8102484
Observera att sista ansökningsdag har passerat.