Kundansvarig
Trafikverket / Bankjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Borlänge,
Falun,
Smedjebacken,
Fagersta,
Vansbro eller i
hela Sverige Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige.
Verksamhetsområde Planering ansvarar för kort- och långsiktig planering av trafik och av åtgärder i den statliga infrastrukturen inom väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Vårt ansvar är att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi på Planering jobbar nära den politiska arenan och är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder.
Kundansvarig
Vi möjliggör framkomlighet - nu och i framtiden.
I rollen som kundansvarig är du Trafikverkets kundkontakt mot utvalda kunder i ditt segment - antingen inom tillgänglighet eller persontrafik - där du arbetar med frågor som rör tecknande, uppföljning och uppfyllelse av trafikeringsavtal. Du för dialog om kundens verksamhet och framtida utvecklingsplaner parallellt som du informerar om Trafikverkets framtidsplanering som kan påverka kundens verksamhet. Du fungerar som ledningens förlängda arm och håller ledningen uppdaterad i relationen med avtalskunderna.
Som kundansvarig ansvarar du för att leda och driva utveckling, affärsmässighet och ärenden framåt. I rollen ingår även att lyfta kundens behov till rätt instans i Trafikverket samt att återkoppla omhändertagandet till kund. Du säkrar information till kund vid större avvikelser och bereder samt leder kundmöten och situationsanpassade team.
I denna process är det två olika inriktningar på kundansvariga som ska rekryteras, Kundansvarig tillgänglighet och Kundansvarig persontrafik. Nämn i din ansökan vilken av dessa inriktningar du är intresserad av.
Vi söker dig som
- har universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom relevant område, t.ex. trafik, ekonomi, marknadsföring, logistik eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
- har flerårig relevant yrkeserfarenhet inom järnvägsbranschen
- har flerårig erfarenhet av arbete med kundrelationer
- har erfarenhet av att bereda och leda kundmöten och situationsanpassade team
- uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska
Det är meriterande om du
- har erfarenhet av att förhandla, tolka, teckna och följa upp avtal
- har tillämpat processer med koppling mot trafikering på järnväg
Som person är du affärsmässig, serviceinriktad och relationsskapande. Du har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer och har god förmåga att ta egna initiativ. Du hittar struktur i ditt arbete och har god förmåga att prioritera när det behövs. Du är pedagogisk och har lätt för att samarbeta och driva arbetet framåt i både fasta och tillfälliga arbetsgrupper. Du är intresserad av samhällets utveckling och framkomlighet på järnväg.
Varaktighet, arbetstid
100% , Provanställning
Publiceringsdatum2018-07-06ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-17
Ange följande referens när du ansöker: 13:2018:066
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotte Olsson 0101231103
Airi Larsson 0101236243
Lennart Staberg 0101236506
Veronica Molin 0101231439
FöretagTrafikverket
AdressTrafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 4243971
Observera att sista ansökningsdag har passerat.