Kundansvarig - the Coakroom, Stockholm

Retail Knowledge / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail Knowledge i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

I en värld där shoppingomgivningen är skapad för kvinnor, söker män efter alternativa lösningar. Vi på The Cloakroom vill erbjuda ett smidigt sätt för män att spara tid, och på så sätt få mera ut av livet. Vi tror på att shopping ska vara en njutning, inte ett frustrerande jobb, och därför vill vi göra klädshopping lättare. Våra Personal Shoppers sätter ihop personliga boxar med ungefär 15 produkter per box. Det finns inga dolda kostnader och vi erbjuder gratis frakt och retur i Holland, Belgien, Danmark och Sverige.
The Cloakroom lanserades i maj 2013 och finansieras av Connect Ventures och ledande affärsänglar. Företaget grundades i Amsterdam av två danskar, och i dagsläget har vi ungefär 60 anställda. Vi jobbar med flera kända märken så som Tommy Hilfiger, Tiger of Sweden, Filippa K, Paul Smith, Samsoe Samsoe, Hugo Boss och Eton.

Kundansvarig (Personal Shopper)
Hjälp oss bygga upp Europas #1 personal shopping service. Vi har vuxit extremt snabbt, och nu behöver vi en kundansvarig (Personal Shopper) till vårt nya kontor/showroom som vi öppnar i hjärtat av Stockholm. The Cloakroom grundades 2013 av två danskar, och har redan kontor i både Amsterdam och Köpenhamn. Vi öppnar nu lokala kontor över hela Europa och det kommer att finnas bra möjligheter för snabb karriärutveckling inom företaget.

I denna roll ansvarar du för en egen kundportfölj, och du får en unik möjlighet till att vara med som en av de tidigare anställda i ett snabbt växande start-up företag. Vi söker för tillfället efter Personal Shoppers som vill börja hos oss mellan januari-mars 2015. All kundkontakt kommer att skötas på svenska, och innan vi öppnar vårt nya kontor i Stockholm kommer du att spendera 1-4 månader på vårt kontor i Köpenhamn. Det kommer även att krävas att du är beredd att resa på skolningstillfällen till andra orter.

Dina ansvarsområden:
• Stilrådgivning med kunder per telefon, e-post eller chat. Alla kunder har bett om att bli uppringda genom att kontakta oss på vår hemsida. Vi ringer aldrig utan förvarning.
• Skapa outfits - välj perfekta outfits till dina kunder och inkludera handskrivna noter i varje kundbox
• Relationship Management - uppehåll regelbunden och nära kontakt med dina kunder
• Försäljning - sträva efter att uppnå dina månatliga försäljningsmål
• Hjälpa kunder som besöker vårt showroom

Krav och färdigheter:
• Relevant utbildning inom mode, försäljning, detaljhandel eller service management
• Erfarenhet inom försäljning, detaljhandel eller kundservice
• Modeintresse
• Måldriven
• Utmärkt kommunikations- och lyssnarförmåga
• Motiverad, flexibel, social och service- inriktad
• Utmärkt Engelska och Svenska

Vad vi erbjuder:
• Jobba och utvecklas inom ett snabbrörligt internationellt start-up företag
• Stort ansvar och möjlighet till att ta hand om en egen kundportfölj
• Ett informellt, kreativt och roligt team
• Tillträde till modemässor, tillställningar och fester
• Premium herrkläder till inköpspris

För frågor kontakta HR Manager: leonoor@thecloakroom.com /+31 (0) 20 261 2593).

Publiceringsdatum
2015-02-05

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Lindgren

Företag
Retail Knowledge

Adress
Retail Knowledge
Riddargatan 12A
11435 Stockholm

Kontorsadress
Riddargatan 12A

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2156589

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail Knowledge

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail Knowledge: