Kund-och personalansvarig
ACA Assistans & Livskvalitet / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ACA Assistans & Livskvalitet i Göteborg,
Härryda,
Alingsås,
Dals-Ed,
Sollefteå eller i
hela Sverige ACA Assistans & Livskvalitet utför och ansvarar för personlig assistans till personer med funktionshinder som har rätt till personlig assistans enl. LSS. Utifrån det beslut som kunden fått via LSS lagstiftningen, ser ACA till att kunden får en bra och trygg assistans. Detta för att kunden skall kunna leva ett så normalt liv som möjligt utifrån sina egna förutsättningar och lagens intentioner. Inom företagsledningen finns det personlig erfarenhet av personer med funktionshinder och personlig assistans.
ACA är ett seriöst assistansföretag som har tillstånd från Socialstyrelsen att bedriva personlig assistans. Företaget omsätter ca 30 Mkr och har cirka 130 anställda. Läs mer på
www.aca.seI samband med att ACA's antal kunder har utökats senaste tiden, vilket i sin tur resulterat i många fler anställda, så inrättar ACA Assistans & Livskvalitet en ny tjänst som Kund- och personalansvarig.
Du är en driftig, självgående person som kommer att arbeta i ett team av fyra - fem personer på kontoret. Du kommer att arbeta med kunder och kundernas personalgrupper. Hjälpa till med allt från att skriva arbetsbeskrivningar till ansökningar och överklagningar. Du kommer även att stötta både kunden/arbetsledaren i sin arbetsledarroll och assistenten i sin yrkesroll. I arbetsuppgifterna ingår även att lägga scheman, vara med på personalmöten och hålla i medarbetarsamtal med mera.
Att ha med arbetsmiljöaspekten i det dagliga arbetet och att medverka på våra utbildningar med den kompetens du har, ingår också i arbetet.
Du trivs i det lilla företaget där man arbetar brett, prestigelöst och varierat. Du rapporterar till ansvarig person och tillsammans med denna, skapar ni tid till utveckling av företaget och stabila och kompetenta personalgrupper. Dina insatser skall också bidra till kontinuitet och kvalitet.
Du är utbildad socionom eller har likvärdig utbildning och har kompetens av aktuell lagstiftning inom personlig assistansområdet. Du är säker på svenska i tal och skrift. För att klara bredden i tjänsten tror vi att du, arbetat med aktuell lagstiftning i minst 3 år. Du har arbetat i annat assistansföretag, Försäkringskassa, kommunen med liknade arbete i minst 3 år. Du har stor vana att jobba med Word och Excel. Erfarenhet av funktionshinder och personlig assistans är en god merit.
Vi erbjuder en bred och självständig roll i ett engagerat företag med djup kompetens inom assistans till funktionshindrade. Rätt person kan växa hos oss och utvidga sitt engagemang inom flera områden med delaktighet i många uppgifter. Tjänstgöringsgrad 80-100 %.
Tycker du detta låter spännande? Skicka ansökan med brev och CV, märkt Kund/personalansvarig på ämnesraden till ACA på . För mer information, kontakta Dick Montgomery på 0705-100356.
Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Publiceringsdatum2012-03-03Arbetstider och omfattningHeltidsanställd
ErsättningEnligt Överenskommelse
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: SE-05371
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagACA Assistans & Livskvalitet
AdressACA Assistans & Livskvalitet
Jobbnummer 1175686
Observera att sista ansökningsdag har passerat.