Kund- och personalansvarig - personlig assistans
MAX assistans AB / Sjukvårdschefsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MAX assistans AB i Helsingborg,
Höganäs,
Landskrona,
Ängelholm,
Klippan eller i
hela Sverige Max Assistans AB är ett privatägt assistansbolag, vi är det lilla företaget som sätter stort värde i den personliga assistansen.
Vi vänder oss till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning och vi värnar och arbetar för varje individs självbestämmande, utveckling och livskvalitet. Vi kännetecknas av det personliga engagemanget i alla frågor som rör funktionsnedsättning. Vårt stöd är individuellt anpassat och innefattar även stöd för anhöriga och deras tankar och känslor.
Vi har korta beslutsvägar, snabb service, flexibilitet och tillgänglighet.
Vår värdegrund är; Kvalitet, gemenskap och trygghet.
Vi söker nu en kund- och personalansvarig, tjänsten är ett föräldravikariat på ca 1 år med goda möjligheter till förlängning.
Som kund- och personalansvarig är det önskvärt om du har en socionomexamen eller annan högskoleutbildning som vi bedömer som likvärdig. Vidare ska du ha kunskap inom gällande lagar, riktlinjer och vägledningar. Tidigare erfarenhet inom ledande befattning inom LSS är meriterande.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper såsom god kommunikations- och samarbetsförmåga, kvalitetsmedvetenhet och flexibilitet. Du ska ha en inkännande och uppmuntrande förmåga, vara initiativrik och drivande, lyssna samt ha viljan att göra det bästa av situationen. Du ska vara lösningsfokuserad, strukturerad och positiv i ditt sociala bemötande. Du måste vara trygg och stabil även i de svåra besluten och du ska vara öppen för en egen personlig utveckling.
Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande men i huvudsak innefatta:
• Kontakt med kunder, anhöriga och personal.
• Hålla i APT, handledning och utbildning.
• Rekrytering och övrigt personalarbete.
• Rapportera till verksamhetsansvarig och hålla god kontakt med myndigheter.
• Löpande schemaläggning.
• Vara behjälplig vid LSS-ansökningar och överklagningar.
• Löpande dokumentation som kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Kontoret som du utgår ifrån finns i Ängelsbäck, ca 2 mil norr om Ängelholm.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Publiceringsdatum2016-01-11ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-29
Ange följande referens när du ansöker: REF 001
Ansökan kan skickas till e-postadress:
info@maxassistans.seKontaktCarina Fritzon 0431-362340 (Telefon)
info@maxassistans.seFöretagMAX assistans AB
AdressMAX assistans AB
Ranarpsvägen 54
26992 BÅSTAD
KontorsadressRanarpsvägen 54
Ängelsbäck
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0431-362340
E-postadress:
info@maxassistans.se Jobbnummer 2610657
Observera att sista ansökningsdag har passerat.