Kulturhuset Stadsteatern söker en HR-generalist
Kulturhuset Stadsteatern AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kulturhuset Stadsteatern AB i Stockholm Om HR- och löneavdelningen
HR- och löneavdelningen består av två HR-partners, två lönehandläggare och en HR-chef. Vårt uppdrag är att vara ett expertstöd till chefer och ledare inom hela personalområdet. I arbetet ingår att arbeta för att säkerställa en enhetlig tillämpning av arbetsgivar- och personalpolitiken. Målsättningen är att bidra till att organisationens chefer och ledare ska lyckas i sitt ledaruppdrag och som arbetsgivarföreträdare. HR bidrar med kompetens, verktyg och coaching. Även ansvaret för internkommunikationen och lön ligger på HR- och löneavdelningen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen som HR-generalist är ny hos oss. Vi ser det som en bred roll där du framförallt arbetar operativt med HR-processer och projekt men att rollen utöver det kan formas utifrån dina tidigare erfarenheter och kunskaper.
I rollen som HR-generalist kommer du bland annat att arbeta med operativa och administrativa uppgifter inom bland annat personalhanteringsprocessen, samverkan, personuppgiftshantering, arkivering, Excelunderlag med mera, vilket ställer krav på administrativa färdigheter. Du har kunskap och intresse för digitala arbetssätt och olika tekniska system och kan se var vi kan utveckla oss. Det är en fördel om du också har erfarenhet av löneadministrativt arbete.
Exempel på konkreta arbetsuppgifter vi tänker att du ska få ta tag i är:
Att hålla vår medarbetarhandbok på intranätet uppdaterad och tillförlitlig
Att vara ingången i HR-frågor från Registrator
Att tillsammans med övriga på avdelningen driva och utveckla våra HR-processer
Att tillsammans med HR-partner driva specifika projekt, till exempel arbetsmarknadsdag eller introduktionsdag
Att sköta HR-administration
Publiceringsdatum2024-05-06Kvalifikationer Akademisk examen på minst kandidatnivå inom HR-/personalområdet, eller motsvarandeutbildning tillsammans med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Något års aktuell erfarenhet av brett HR-arbete
Flerårig erfarenhet och goda kunskaper inom Officepaketet
God förmåga att tillgodogöra dig nya system och verktyg
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Dina personliga egenskaperDu har lätt att bygga goda relationer där du får förtroende. Då vi är en liten avdelning är det viktigt med god samarbetsförmåga för att vi ska nå våra gemensamma mål.
Du har ett coachande förhållningssätt och har hög integritet och personlig mognad. För att lyckas bra, och trivas i rollen, behövs att du självständigt kan planera, prioritera och hantera flera arbetsuppgifter löpande. Vidare är du ansvarsfull, strukturerad, noggrann, resultatorienterad och kommunikativ. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde efter sommmaren efter överenskommelse,
För mer information om tjänsten, ta kontakt med HR-chef Åsa Hollmén på
asa.hollmen@kulturhusetstadsteatern.se Fackliga företrädare:
Urban Riismarkn, Scen & Film avd.3:
urban.riismark@kulturhusetstadsteatern.seAlice Kassius Eggers, Akademikerföreningen:
alice.kassius@kulturhusetstadsteatern.se Ersättning Månadslön efter överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kulturhuset Stadsteatern AB (org.nr 556026-1553)
Kontakt HR-chef
Åsa Hollmén
asa.hollmen@kulturhusetstadsteatern.se Jobbnummer 8661243
Observera att sista ansökningsdag har passerat.